Twingo: Dvadeset mu je godina tek

Twingo – “automobil koji nije postojao”* – ove godine slavi dvadeseti rođendan. Kad je predstavljen, Twingo je oduševio svijet odvažnim dizajnom, inovativnim konceptom i zaigranom pojavom pa je naposljetku prodan u više od dva milijuna primjeraka.

*prema Cristopheu MIDLERU, ravnatelju za istraživanja u CNRS-u – Francuskom nacionalnom centru za znanstvena istraživanja – i autoru knjige „Automobil koji nije postojao”, objavljene 1994. godine.

 

Ambiciozan projekt
Renault je 1989. naložio direktoru projekta Yvesu Dubreilu da osmisli malen automobil koji će biti praktičan, štedljiv i udoban – ali neće konkurirati starijem bratu, Cliju. Twingov je koncept bio vođen načelom „pristupačnog dizajna” – zadaća dizajnera bila je predložiti kompaktan automobil inovativna, privlačna dizajna po prihvatljivoj cijeni. Kako bi se to postiglo, jedino je rješenje bilo primijeniti posve drukčiji pristup s ciljem olakšavanja svakidašnjice… Izbaciti sve suvišno i zamijeniti jedinstvenim inovacijama poput kliznoga stražnjeg sjedala.

 

Jednostavna ponuda
Za razliku od raznolikih linija konkurentskih modela, Twingo je bio jedinstven po tome što je imao jednu inačicu, sa samo jednim 1,2-litrenim motorom od 55 KS i jednim paketom opreme koji je sadržavao električne podizače prozora i zelene komande. Twingo je pri predstavljanju ponuđen u četiri boje: plavoj, crvenoj, žutoj i zelenoj. Na popisu dodatne opreme bile su samo dvije stvari: sklopivi platneni krov i klima-uređaj.

 

Malen izvana, prostran i prilagodljiv iznutra
Twingo je imao jednovolumensku građu koja je omogućavala bolju raspodjelu prostora između motornog prostora i putničke kabine. Kotači, samo jedne veličine, pomaknuti su u same kutove karoserije, a u ponudi je bio samo jedan motor. To je omogućilo da se prostor odlično prilagodi. Kad je predstavljen, Twingo je u klasi malih gradskih automobila nadmašio sve konkurente ponudom prostora za u području glave, ramena i koljena – ponajviše zahvaljujući inovativnom kliznom stražnjem sjedalu. Sva su se četiri sjedala mogla preklopiti do kraja i nastao bi praktičan krevet za dvoje – bila je to jedinstvena ponuda u klasi koja je naglasila Twingov pametan dizajn i prilagodljivost.

 

„Na vama je da izmislite životni stil koji ide uz Twingo!”
Tim je reklamnim sloganom bilo popraćeno Twingovo predstavljanje, koji su neki nazvali „žabom iz Billancourta”. Naziv Twingo – složenica od riječi „twist”, „swing” i „tango” dočaravala je neobičan, dinamičan i oku ugodan dizajn automobila koji je odisao optimizmom i životnom radošću. Renault je Twingom zauzeo posve novo stajalište prema automobilima. Kao čista suprotnost automobilu kao statusnom simbolu, pokrenuo je novi potrošački trend: ljudi su ga kupovali su za sebe, a ne da zadive druge. Kupovali su ga jer im se sviđao i pritom su izmislili novi životni stil koji je išao uz njega.

 

Jedinstvena, privlačna osobnost
Twingo nije bio smanjena inačica Renaulta Espace. Imao je jedinstvenu osobnost, valovit, zaobljen dizajna izražavao je snagu i ljepotu s gotovo ljudskim licem. Dizajn instrumentne ploče jamčio je savršenu vidljivost i spojio jednostavnost i funkcionalnost središnje konzole s daškom humora koji je unio prekidač za paljenje svih žmigavaca u obliku klaunova nosa.

 

Najvažniji datumi
Ožujak 1993.: Twingo izlazi na tržište, nekoliko mjeseci nakon predstavljanja na Pariškom salonu automobila.
1994.: Jedan je Francuz u Twingu prešao 240 000 km po australskoj divljini i time dokazao da je Twingo sposoban automobil i izvan gradskih ulica. Na kraju putovanja automobil je oslikao aboridžinski slikar.
1994.: Predstavljen Twingo Easy opremljen ručnim mjenjačem bez papučice spojke.
1996.: Predstavljena ograničena serija Twinga „Benetton” i inačica Twingo’Matic, opremljena trostupanjskim automatskim mjenjačem. Motor je usto dobio dodatnih 5 KS i sada je imao 60 KS
1998.: Prvi veliki redizajn Twinga s poboljšanjima šasije, sjedala, instrumentne ploče, svjetala i prednjeg odbojnika. Uvedena ograničena serija inačice „Elite”.
1999.: Predstavljena vrhunska inačica „Initiale Paris”.
2000.: Predstavljen motor sa šesnaest ventila i 75 KS te sekvencijalni mjenjač Quickshift.
2005.: Predstavljena ograničena serija „Kiss Cool”.
28.lipnja 2007.: Proizveden posljednji Twingo 1 u Europi. Nakon 2 075 300 prodanih primjeraka u četrnaest godina – cijele vječnosti u okvirima automobilske industrije.
2012.: Proizvodnja Twinga nastavljena je u Kolumbiji sve do 2012. Između 1995. i 2012. Twingo je postigao izniman uspjeh na kolumbijskom tržištu gdje je prodan u više od 100 000 primjeraka. Twingo Tatoo bila je posljednja ograničena serija Twinga 1.

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (3 ocjena, prosječno: 3.67 out of 5)
Loading...