Renault je u Europi napredovao, a u svijetu obranio tržišni položaj

PRODAJNI REZULTATI U PRVOM POLUGODIŠTU 2014.

U prvom su polugodištu prodajni rezultati marki Renault i Dacia, za koje su najzaslužniji prodajni uspjesi modela Clio, Captur, Duster faza 2 i Sandero, Grupi Renault omogućili nadoknaditi snažan pad glavnih novih tržišta.

 

S gotovo 1,4 milijuna prodanih vozila do kraja lipnja 2014. svjetska je prodaja osobnih automobila i lakih gospodarskih vozila (LGV) Grupe u prvom polugodištu 2014., u usporedbi s istim razdobljem u 2013., porasla za 4,7 posto.

 

U Europi je prodaja Grupe Renault porasla za 18 posto, što je mnogo više od ukupnog rasta tržišta, koji je iznosio 6,5 posto. Marka Renault ostvarila je 13-postotni rast prodaje. U istom je razdoblju Dacia ostala najbrže rastuća marka, svoj je tržišni udjel u polugodištu povećala za pola postotna boda.

 

Zbog utjecaja gospodarskih ili financijskih kriza na glavnim novim tržištima prodaja Grupe izvan Europe pala je za 9 posto. U tim je okolnostima Grupa obranila svoj položaj i čak povećala tržišni udjel u Euroaziji i Latinskoj Americi, a u Brazilu je u prvom polugodištu ostvarila rekordan 7-postotni tržišni udjel.

 

 

„U prvom je polugodištu 2014. prodaja marke Renault u Europi porasla zahvaljujući modelima Clio i Captur. Dacia je marka s najvećim rastom na tom prodajnom području. Zbog toga je Renault mogao nadoknaditi pad na glavnim novim tržištima i zadržati dinamiku rasta Grupe.” rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor Renaulta za konkurentnost i potpredsjednik za prodaju i trgovinu.

 

Važni podaci za prvo polugodište 2014.

 

Ukupna prodaja Grupe Renault porasla je za 4,7 posto i dosegla 1.365.418 vozila na svjetskom tržištu, koje je u prvom polugodištu ostvarilo rast od 3,8 posto.

 

EUROPA
Na – za razliku od 2013. – rastućem tržištu (+6,5 %) Grupa je prodala 776.236 vozila (+18 %) i ostvarila 10,2-postotni udjel na tržištu OA-a i LGV-a (+ 1 postotni bod).
Grupa je prodaju povećala za 18 posto, na 776.236 vozila. Tržišni udjel osobnih automobila i LGV-a porastao je za jedan postotni bod na 10,2 %. Prodaja Grupe znatno je porasla na gotovo svim tržištima. Najveću stopu rasta ostvarila je u Portugalu (+68 %), u Ujedinjenom Kraljevstvu (+65 %), u Irskoj (+52 %), u Španjolskoj (+35 %) te unordijskim državama (+37 %).
Clio je do kraja lipnja 2014. zadržao položaj najprodavanijeg modela u Francuskoj i treće mjesto u Europi1.
Grupa je zahvaljujući modelima Captur, vodećem u segmentu B u Europi, i Duster, koji je treći u segmentu C u Europi1 i prvi u Francuskoj, postala priznati specijalist u razredu gradskih crossovera.
Marka Renault 7,6-postotnim je udjelom (+0,4 postotna boda) učvrstila treće mjesto na europskom tržištu osobnih automobila i LGV-a. Zahvaljujući modelima Clio i Captur, Renault je vodeća marka u segmentu B1. Na europskom tržištu lakih gospodarskih vozila Renault je već sedamnaestu uzastopnu godinu dočekao na vodećem mjestu na tržištu i 11-postotnim rastom prodaje ostvario 14,3 postotni udjel na tržištu (+0,2 postotna boda).
Marka Dacia ostvarila je najveći rast prodaje među svim markama. Ojačana pomlađenim modelima i ponudom primjerenoj teškim gospodarskim uvjetima u Europi, Dacia je svoj udjel na europskom tržištu osobnih automobila i LGV-a povećala za pola postotna boda na 2,6 posto.
U Francuskoj, gdje je ukupna prodaja porasla za 2,7 posto, Grupa je zabilježila 313.682 novih registracija (+12,5 %) i ostvarila 27,3 postotni udjel na tržištu OA-a i LGV-a (+2,4 postotna boda). Novi je Clio na kraju lipnja bio najprodavaniji model na francuskom tržištu. Captur je s 33.190 prodanih primjeraka dokazao svoj uspjeh i najprodavaniji je sportski terenac u Francuskoj. Scénic se novijoj konkurenciji suprotstavlja kao vodeći kompaktni monovolumen. Grupa je među deset najprodavanijih modela u prvom polugodištu imala čak pet modela.
Dacia je s 5,3-postotnim udjelom na tržištu osobnih automobila i LGV-a (+1,1 postotna boda) čvrsto usidrena na petom mjestu među markama (četvrto mjesto po prodaji fizičkim osobama). Prodaja modela Sandero i Duster u usporedbi s prvim polugodištem 2013. povećana je za čak 30, odnosno 58 posto.
U segmentu LGV-a Renault je vodeća marka, a Kangoo Express najprodavaniji model na tržištu.

1 prema podacima do kraja svibnja 2014.

 

SVIJET
Zbog pada na glavnim novim tržištima Grupacije, njezina je prodaja u ostalim dijelovima svijeta pala za 9 posto na 589.182 vozila. To je jednako 43 posto ukupne prodaje Grupe (50 % u prvom polugodištu 2013.) Grupu je pogodio pad tržišta u Alžiru (-31 %), Turskoj (-26 %), Argentini (-24 %), Rusiji (-8 %) i Brazilu (-7 %), gdje je tren izrazito negativan, te u Indiji (-5 %).

 

Euroazijsko područje
Na prodajnom području Euroazije Renault je 7-postotnim padom prodaje ostvario tek malo bolje rezultate od ostatka tržišta, koje je ostvarilo pad od 9 posto.
U Rusiji, trećem najvažnijem tržištu Grupe, Renault je zadržao stabilan 7,8-postotni tržišni udjel i u očekivanju punog učinka nedavne obnove modela M0 ostao druga najsnažnija marka, iza Lade.
Nakon pada ukrajinskog tržišta drugo je mjesto na tom području preuzeo Kazahstan (+11 %), gdje se Renault nastavlja širiti. Zahvaljujući modelu Duster, prodaja je udvostručena, a tržišni udjel povećan je za 2,6 boda na 5,4 posto.

 

Područje Azija – Pacifik
Sa 110.903 prodanih vozila, prodaja Grupe na tom području pala je za 12 posto (ne uključujući Iran, za 2,8 %), što je prije svega posljedica uvjeta u Iranu i pada tržišta u Indiji. Tržišni udjel Grupe na tom području bilježi lagani pad na 0,5 posto.
U Južnoj Koreji je Renault Samsung Motors dosegao 40-postotni rast prodaje na tržištu koje je ukupno poraslo za 7 posto. Tržišni udjel povećan je za 1,1 bod, na 4,7 posto. RSM je ponovno četvrta najjača marka na tržištu. Glavni je razlog ponovnog uspona novi model QM3.

 

Područje Euromed – Afrika.
Na tom je području prodaja Grupe zabilježila pad od 15 posto, a samo tržište palo je za 11 posto.
Nakon više godina snažnog rasta, alžirsko tržište zabilježilo je snažan pad. Grupa Renault na tom tržištu i dalje ima vodeći položaj i 25,4-postotni tržišni udjel.
U Turskoj, gdje je tržište zabilježilo pad od 26 posto, Grupa brani položaj pa je povećanjem od pola postotnog boda ostvarila 17,6-postotni tržišni udjel. Fluence je najprodavaniji model na tržištu1.
U Maroku Grup s 37-postotnim tržišnim udjelom i šest modela među deset najpodavanijih2 i dalje uvjerljivo drži vodeći položaj na tržištu.2.

2 prema podacima do kraja svibnja 2014.

 

Američko područje
Prodaja Grupe je na tržištu koje je zabilježilo pad za 9 posto s 205.390 prodanih vozila pala za 2 posto.
U Brazilu, drugom najvažnijem tržištu Grupe, prodaja je porasla za 8 posto, unatoč tome što je tržište zabilježilo pad od 7 posto. Tržišni udjel porastao je za postotni bod i zabilježio rekordnih 7 posto zahvaljujući prodaji 110.146 vozila.
Na osjetljivom tržištu Argentine (-24 %) Renault je zadržao svoj tržišni udjel (14,4%) i pritom na prvo mjesto postavio rentabilnost poslovanja.

 

Očekivanja za ostatak 2014.
U drugom polugodištu glavna tržišta Grupe razvijat će se slično kao i u prvoj polovici godine. Na godišnjoj razini u Europi predviđamo rast prodaje od 3 do 4 posto, a u Francuskoj rast od jedan posto.
U takvim uvjetima Renault potvrđuje svoja prvotna predviđanja o jačanju tržišnog udjela u Europi i povećanju ukupne prodaje.

 

Za postizanje tih ciljeva Grupa će se oslanjati na:
– potvrđenu uspješnost novih modela Clio, captur, Sandero i Duster faza 2,
– planirani početak prodaje modela Novi Twingo i Novi Trafic,
– uvođenje modela Novi Logan i Novi Sandero na svjetska tržišta.

 

„Uvođenje obnovljenih modela Logan i Sandero na druga međunarodna tržišta pomoći će nam očuvati položaj na novim tržištima koja bilježe pad. U Europi će planirani počeci prodaje Novoga Twinga i Novoga Mastera omogućiti nastavljanje kretanja iz prve polovice godine. S obzirom na to, potvrđujemo prvotna predviđanja o jačanju tržišnog udjela u Europi i povećanju ukupne prodaje.” rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor Renaulta za konkurentnost i potpredsjednik za prodaju i trgovinu.

 

Ukupna prodaja osobnih automobila + LGV-a po markama

2014* 2013* promjena
RENAULT
OA 906.439 916.473 1,10%
LGV 157.099 147.169 6,70%
OA + LGV 1.063.538 1.063.642 0,00%
DACIA
OA 245.553 200.121 22,70%
LGV 17.557 11.486 52,90%
OA + LGV 263.110 211.607 24,30%
RENAULT SAMSUNG MOTORS
OA 38.770 29.178 32,90%
GRUPA RENAULT
OA 1.190.762 1.145.772 3,90%
LGV 174.656 158.655 10,10%
OA + LGV 1.365.418 1.304.427 4,70%

* Ukupna prodaja do kraja lipnja

 

Ukupna prodaja osobnih automobila + LGV-a po područjima

2014* 2013* promjena
Francuska 313.682 278.848 + 12,5%
Europa** (bez Francuske) 462.554 378.586 + 22,2%
ukupno Francuska + Europa 776.236 657.434 + 18,1%
Euromed – Afrika 166.695 196.562 – 15,2%
Euroazija 106.194 114.217 – 7,0%
Azija – Pacifik 110.903 126.111 – 12,1%
Amerike 205.390 210.103 – 2,2%
ukupno bez Francuske i Europe 589.182 646.993 – 8.9%
Svijet 1.365.418 1.304.427 + 4,7%

** Ukupna prodaja do kraja lipnja
** Europa = Europska Unija (28 država – Bugarska i Rumunjska) + Balkan (5 država) + Island, Norveška i Švicarska

 

Petnaest najvažnijih tržišta Grupe u prvom polugodištu 2014.

država broj prodanih vozila tržišni udjel
1. Francuska 313.682 27,3%
2. Brazil 110.146 7,0%
3. Rusija 96.421 7,8%
4. Njemačka 88.634 5,4%
5. Italija 69.200 8,5%
6. Španjolska 62.561 12,2%
7. Velika Britanija 54.670 3,8%
8. Argentina 52.474 14,4%
9. Turska 50.150 17,6%
10. Belgija i Luksemburg 46.606 13,3%
11. Alžir 44.136 25,4%
12. Južna Koreja 36.977 4,7%
13. Indija 24.129 1,6%
14. Maroko 23.901 37,0%
15. Nizozemska 22.531 9,9%

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...