RENAULT SPORT R.S. 01 – Trkaći automobil spektakularnog dizajna za vrhunske performanse

Modelom Renault Sport R.S.01, trkaćim automobilom spektakularnog izgleda i iznimnih performansa, Renault ponovno dokazuje svoju automobilističku strast. S dizajnom nadahnutim svijetom konceptnih automobila i vođenim bezuvjetnom potragom za aerodinamičkim potiskom, Renault Sport R.S. 01 radikalan je izraz sportskog nasljeđa marke. Njegove tehničke specifikacije odražavaju ono najbolje iz stručnosti Renault Sporta. S karbonskom monokok šasijom koja masu automobila zadržava ispod 1100 kg i motorom koji razvija više od 500 KS, postiže najveću brzinu iznad 300 km/h. Od 2015. Renault Sport R.S. 01 bit će jedna od zvijezda novog prvenstva World Series by Renault nazvanog Renault Sport Trophy, odskočne daske za profesionalna prvenstva GT i Endurance.

rs01_01patrice_ratti

„Renault Sport R.S. 01 trkaći je automobil izvanrednog dizajna koji simbolizira Renaultovu strast za
automobilizmom. Spektakularne linije odražavaju ambicije tog iznimnog automobila zahvaljujući naporima i zanesenjaštvu Laurensa van den Ackera i njegova tima. Ispod karoserije vrvi najsuvremenijim sustavima iz Renault Sport Technologies. Cilj je bio postići naprednu razinu performansa, koja će pružati uzbuđenje vozaču i gledateljima. Kad bismo morali sažeti Renault Sport R.S. 01 u nekoliko riječi, mogli bismo ga opisati kao brak ljepote Renaulta DeZir i performansa Formule Renault 3.5!”

Patrice Ratti, glavni izvršni direktor Renault Sport Technologies

alain_prost„Renault Sport R.S. 01 spektakularan je automobil, u najboljoj tradiciji GT-a. Iznimnim sportskim sposobnostima ilustrira bogato znanje Renault Sporta i njegovu sposobnost razvijanja trkaćih automobila koji otkrivaju buduće prvake u natjecanjima GT ili Endurance.”
Alain Prost, Renaultov automobilistički ambasador

 

 

SPEKTAKULARAN DIZAJN, NADAHNUT SVIJETOM KONCEPTNIH AUTOMOBILA

Automobil koji uzbuđuje već na prvi pogled, Renault Sport R.S. 01 bit će jedna od najučinkovitijih trkaćih GT-a na svijetu. Sa svakim su se potezom olovke, u linijama karoserije i pojedinostima, nastojala ostvariti dva cilja: stvoriti od Renault Sporta R.S. 01 kultni Renaultov automobil i pridonijeti performansama na stazi stalnom težnjom za aerodinamičkom učinkovitošću.

laursen-van-acker

Laurens van den Acker, podpredsednik Renaulta za industrijsko oblikovanje

 

 

 

REPREZENTATIVAN PREDNJI KRAJ, ODRAZ RENAULTOVA SPORTSKOG NASLJEĐA

rs01_02

Poput svih Renaultovih automobila oblikovanih pod palicom Laurensa van den Ackera1, Renault Sport R.S. 01 krasi upadljiv znak, koji je i glavno obilježje prednjeg kraja. Dojmljiva širina automobila od 2000 mm – uz visinu od 1116 mm – naglašena je oblikom svjetlosnog traga LED dnevnih svjetala smještenih pokraj usmjerivača zraka za hlađenje kočnica.
Na sredini rešetke hladnjaka potporanj šasije usisava i usmjerava zrak prema dvama hladnjacima vode. Zatim se ispušta kroz ekstraktore na poklopcu. Tako nastali potlak povećava potisak na prednjem kraju. Aerodinamičnosti sprijeda pridonose i veliko krilo donjeg razdjelnika i stupnjevito ravno dno. Dva rebra sa strana odbojnika stvaraju vrtloge koji ograničuju turbulenciju kotača u vrtnji.

 

SPUŠTEN, OBLIKOVAN PROFIL

 

Naglašen grafičkim uzorkom koji se proteže od prednjih svjetala do bočnih usisnika zraka, spušteni je profil svojstven GT-u sa straga središnje postavljenim motorom. Neravnotežu prevjesa diktira građa automobila, ali i napori da se postigne optimalna raspodjela mase. Prozori koji se protežu do aeroprofila i zakrivljenog oblika stražnjeg poklopca motora dodatno ističu dizajnerske odluke.

Oblikovane linije Renault Sport R.S. 01 podsjećaju na konceptni automobil DeZir, predstavljen 2010.

Oblikovane linije Renault Sport R.S. 01 podsjećaju na konceptni automobil DeZir, predstavljen 2010.

bonnevile

Za svoju je preliminarnu studiju dizajner Akio Shimitzu nadahnuće našao i u Renaultovu Étoile Filante (zvijezda padalica), brzinskom rekorderu koji je 1956. nadmašio 300 km/h u ravnici Bonneville Salt Flats!

Donji aerodinamički razdjelnik usmjerava protok zraka u ekstraktore iza prednjih kotača. Protežući se uzduž vrata, ti se ekstraktori pretvaraju u usmjerivače zraka za međuhladnjak. Time se ostvaruje učinkovito hlađenje turbopunjača.

MOĆAN I PREPOZNATLJIV STRAŽNJI KRAJ

Spustimo li pogled s prilagodljivog krila, primjećujemo stražnji difuzor koji kao da „gura” Renault Sport R.S. 01 prema stazi izvlačeći zračnu struju koja šiba ispod ravnog dna. Golema je prednost tog sustava što ne stvara otpor zraka pa ne smanjuje najveću brzinu.
Na vrhu difuzora nalaze se dvostruki ispuh i LED svjetla, koja upotpunjuju jedinstven svjetlosni trag koji se proteže gotovo cijelom širinom Renault Sporta R.S. 01.

rs01_04

AERODINAMIČAN POPUT BOLIDA

Kao rezultat znatnih napora posvećenih aerodinamičnosti, Renault Sport R.S. 01 postiže iznimne razine performansa, bolje od GT3 i sličnije DTM-u. Koeficijent uzgona (Cl) i koeficijent otpora zraka (CdA) slični su onima Formule Renault 3.5. Na najvećoj brzini od 300 km/h aerodinamički potisak od 1,7 tona jednak je onom Formule Renault 3.5, bolidu koji je mjerilo u World Series by Renault.

rs01_05

TRI PITANJA ZA ERICA DIEMERTA

DIREKTOR DIZAJNA, RENAULT SPORT TECHNOLOGIES

 

Što se zahtijevalo u pogledu dizajna Renaulta Sport R.S. 01?

„Renault Sport Technologies htjeli su automobil kojim se istražuju nove dimenzije performansa. Zato je bilo važno da taj poticaj bude vidljiv u dizajnu. Usto, kako bismo ga učinili reprezentativnim modelom marke, Renault Sport R.S. 01 morao je biti zanimljiviji široj publici od uobičajene linije proizvoda. Zato nije nimalo nalik na serijske automobile. Postupak je bio sličan oblikovanju konceptnog automobila u smislu slobode koju je tim imao. Bilo je to doista uzbudljivo.”

 

Opišite nam glavne faze postupka do predstavljanja makete na Moskovskom sajmu automobila?

„Svi naši projekti počinju internim natječajem. Od 22. studenoga 2013., u sklopu prve faze, šesnaest dizajnera iz naše mreže dizajnerskih centara u Francuskoj i drugim zemljama dalo je maha svojem stvaralačkom nagonu. Nakon tri tjedna izabrali smo rad Akia Shimizua, mladoga japanskog dizajnera koji oblikuje vanjštine automobila u Guyancourtu. Njegov je projekt bio logičan izbor zbog snage izraza i neposredne veze s Renaultovim identitetom. Zatim smo prema njegovim crtežima izradili digitalnu maketu. To nas je odvelo u tehničku fazu, koja se temeljila na stalnoj uskoj suradnji s Renault Sport Technologies i Dallarom. Htjeli smo postići najveću moguću ravnotežu između zahtjeva u pogledu dizajna i aerodinamičnosti. Performanse svake izmijenjene izvedbe provjeravali smo proračunima računalne dinamike fluida1. Zatim smo uobličili maketu u prirodnoj veličini. Ta je faza bila najvažnija za provjeru proporcija i stava. Pokazalo sa da su naše odluke bile utemeljene pa su se sve daljnje promjene uglavnom odnosile na ugađanje karoserijskih linija, zračnih ulaza i ekstraktora. Konačni dizajn zamrznut je 25. travnja.”

Kako biste ocijenili rezultat?

„Najprije valja naglasiti da je cijeli projekt završen za pet mjeseci. To je vrlo kratak vremenski okvir u usporedbi s proizvodnim projektima na kakve smo navikli.
Renault Sport R.S.01 uspješan je spoj ostvaren unatoč izazovnim ograničenjima koja se javljaju kada težite vrhunskim performansama. Iz današnje perspektive, rekao bih da su pitanja aerodinamičnosti uvelike usmjeravala, ali ̶ponajprije̶ i poticala našu kreativnost!
Krajnji je proizvod cijelom timu izvor silnog ponosa. Jedva čekamo vidjeti automobile na startu prve utrke!”

AUTOMOBIL PREPUN TEHNIČKIH POSTIGNUĆA RENAULT SPORTA

Tehnička obilježja Renault Sporta R.S. 01 u skladu su s njegovim spektakularnim dizajnom. Osim što učinkovito štiti vozača, karbonska monokok šasija omogućila je da automobil ima samo 1100 kg. Postavljen središnje i straga, Nismov 3,8-litreni V6 s dva turbopunjača koji razvija više od 500 KS spojen je sa Sadevovim 7-stupanjskim sekvencijalnim mjenjačem. Opremljen karbonskim kočnicama i posebnim Michelinovim gumama, Renault Sport R.S. 01 utjelovljuje sva tehnička znanja Renault Sport Technologies.

rs01_06

SIGURNOSNE NORME KLASE LMP1 ZA KARBONSKU ŠKOLJKU
Renault Sport R.S.01 konstruiran je u suradnji s najboljim tehničkim partnerima pod nadzorom inženjera Christophea Chapelaina.
Monokok od ugljičnih vlakna bio je prirodan izbor da bi se postigli ciljevi u smislu mase i sigurnosti. Talijanska Dallara bila je odgovorna za konstruiranje i izradu šasije, kao i za Formulu Renault 3.5. Monokok sa 150-litrenim spremnikom goriva na vrhu ima čelični sigurnosni kavez. Sprijeda posebna struktura upija energiju u slučaju frontalnog sudara. Kako je oblikovana poput brodskog pramca, pridonosi aerodinamčkoj učinkovitosti. Još jedna deformirajuća struktura pričvršćena za mjenjač ima istu ulogu na stražnjem dijelu automobila. Cijeli je sklop u skladu s ovogodišnjim FIA-inim normama za LMP1 kako bi se osigurala potpuna sigurnost.<
Popis sigurnosnih obilježja završava sklopivim stupom upravljačkog kola i Sabeltovim školjkastim sjedalom sa šesterotočkovnim pojasom kompatibilnim sa sustavom HANS®.

 

VIŠE OD 500 KS
Motor kao polunosivi element spojen je s karbonskom monokok šasijom na razvodnoj strani i sa sigurnosnim kavezom na vrhu. Pripremljen u Nismu, 3,8-litreni V6 s dvostrukim turbom izveden je iz Nissana GT-R. Glavni izazov u odnosu na serijski model bio je sustav suhog uljnog korita namijenjen za sprečavanje zapljuskivanja ulja u dugim zavojima. Pectelova elektronička jedinica ima funkciju nadzora proklizavanja.
Tlak prednabijanja namješten je da daje više od 500 KS uz najveći okretni moment veći od 600 Nm. U smislu učinka, to postavlja Renault Sport R.S. 01 između GT3 i DTM-a.

 

7-STUPANJSKI SEKVENCIJALNI MJENJAČ
Nismov motor spojen je sa Sadevovim uzdužnim sedmerostupanjskim mjenjačem. S obzirom na proračun, za sve će se staze rabiti jednaki prijenosni omjeri. Ipak, bit će moguće ugoditi unaprijed namješteni samokočni diferencijal.
Sekvencijalnim upravljačkim sustavom, koji se aktivira ručicama na upravljaču, upravlja XAP-ov elektromagnetski aktuator. Spojka koju je posebno razvio ZF Race Engineering ima funkciju protiv gašenja motora i konstruirana je za produljeni radni vijek.

 

VOZNI SKLOP PRIDONOSI UČINKOVITOSTI
Prianjanje se uglavnom postiže aerodinamičkim potiskom i to se odražava u konstrukciji ovjesa. Na isti način kao na sportskim prototipovima, preuzet je klasičan raspored s dvostrukim ramenima, „pushrod” i Öhlinsovi amortizeri. Ugodive kompresije i povratnog hoda, sustavi se nalaze sa svake strane karoserije sprijeda i uzdužno iznad mjenjača straga.
Kočni sustav sastoji se od 380-mm karbonskih diskova i PFC-ovih kočnica sa šesteroklipnim kliještima. To je odličan kompromis između učinkovitosti i izdržljivosti. Renault Sport R.S. 01 opremljen je i ABS-om Bosch Motorsporta.
Michelin, partner Renault Sport Technologies na svim automobilističkim proizvodima, razvio je posebne 18-inčne gume koje su montirane na izvorne kotače s pomoću središnje matice.

rs01_07

RENAULT SPORT R.S. 01, BUDUĆA ZVIJEZDA WORLD SERIES BY RENAULT

 

rs01_08

RENAULT SPORT TROPHY, NOVO NATJECANJE ZA SEZONU 2015.

„Renault Sport R.S. 01 označuje početak nove linije. Zato je dobio ime kojim odajemo počast prvom Renaultovu bolidu Formule 1.
Htjeli smo konstruirati najbolji trkaći automobil kako bismo na vidjelo iznijeli najdarovitije i pripremili sljedeći naraštaj vozača. Renault Sport R.S. 01 automobil je iznimnih performansa, a World Series by Renault bit će njegov izlog. Renault Sport Trophy počeli smo razvijati od nule. Riječ je o atraktivnom natjecanju koje se izdvaja među postojećim automobilističkim događajima. S „pro-am” momčadima i sportskim programom koji spaja strelovitost i izdržljivost stvorit ćemo ulaz prema zahtjevnijim prvenstvima.”

Patrice Ratti, glavni izvršni direktor Renault Sport Technologies

 

Nakon što je razvio najučinkovitije programe za jednosjede, Renault Sport Technologies želi izbaciti novu ponudu za jurilice. Pozicioniran između Clio Cupa i profesionalnih prvenstava poput WEC-a, DTM-a i japanskog Super GT-a, Renault Sport Trophy filtar je za najbolje pilote i vozače.

 

U sezoni 2015. moći će nastupiti dvadeset „pro-am” ekipa, razvrstanih prema FIA-inim pravilima za WEC (World Endurance Championship). Na natjecanjima World Series by Renault natjecatelji će moći maksimalno produljiti vrijeme na stazi sudjelovanjem u pravom prvenstvu monotipova pod imenom Renault Sport Trophy.
Procjenjuje se kako vrijeme na stazi trenutačno iznosi nešto više od četiri sata po automobilu i po vozaču tijekom trodnevnog vikenda.
Prvenstvu Renault Sport Trophy pogodovat će stručnost marke u organiziranju automobilističkih događaja. Prioritet će imati tehnički ferplej, sportska etičnost i ograničenje troškova. Tehnički je Renault Sport R.S. 01 predviđen za servisiranje svake druge sezone, što pomaže smanjenju troškova.

 

KARTA ZA JAPAN I LE MANS!
Povrh novčane nagrade najboljim vozačima i momčadima u svakoj rundi, Renault Sport Technologies zajedno s partnerima osigurat će osobito privlačne nagrade na završetku sezone.
Prvak u kategoriji „pro” dobit će priliku proći cijeli razvojni program (simulator, tjelesna priprema, medijska obuka itd.) prije pristupanja testu za nove vozače službene Nismove ekipe za japanski Super GT. Bude li imao potrebne kvalitete, moći će nastaviti karijeru u toj iznimno kompetitivnoj disciplini.
Podjednako privlačna nagrada očekuje i prvaka u „am” kategoriji. On će imati priliku sudjelovati na 24 sata Le Mansa 2016. vozeći prototip LMP2.

 

WORLD SERIES BY RENAULT: U SLAVU AUTOMOBILIZMA!
Renault se već 115 godina natječe u automobilizmu. U tom je razdoblju pobjeđivao u najprestižnijim natjecanjima i disciplinama, od relija Monte Carlo do 24 sata Le Mansa i Formule 1, u kojoj je osvojio čak dvanaest naslova svjetskog prvaka! Pionir u monotipovima za piste prije više od četrdeset godina, Renault Sport i danas je uzor u tom području.

rs01_09

Prvenstvom World Series by Renault, pokrenutim 2005., taj je tip natjecanja ponovno otkriven. Publika ga je opravdano prihvatila – pozivu marke odazvalo se 5,5 milijuna gledatelja. Ti „besplatni, brzi i zabavni” događaji imaju čvrste temelje:
– vrhunska međunarodna prvenstva – Formula Renault 3.5, Eurocup Formula Renault 2.0 i Eurocup Clio,
– pokazne priredbe poput Infiniti Red Bull Racing F1 Show i Renault Classic Show,
– obiteljske događaje (izazov u boksu, simulatori vožnje, izložbe, dječja sela itd.)
– besplatan ulaz za javnost uz pristup svim tribinama i „paddocku”,
– znatnu zastupljenost u medijima uz prijenose uživo na Eurosportu i mnogim drugim TV programima diljem svijeta.

RENAULT PRIDONOSI RAZVOJU AUTOMOBILIZMA U RUSIJI

Predstavljanje modela Renault Sport R.S. 01 na Moskovskom sajmu automobila za Renault je imalo veliku simboličnu važnost. Automobilizam ima posebno mjesto među ruskom publikom pa je izvrstan način za izgradnju Renaultova imidža na tom tržištu. Renault Sport posljednjih je godina veoma aktivan u tom području. Ima pionirsku ulogu u organiziranju raznih automobilističkih događaja u Rusiji ili sudjelovanja u njima.
Godine 2012. World Series by Renault bilo je prvo međunarodno prvenstvo na pisti koje se održalo u Rusiji, na trkalištu Moscow Raceway. Više od 78 tisuća gledatelja okupilo se 28. i 29. lipnja na stazi kako bi proslavilo pobjedu Sergeja Sirotkina u Formuli Renault 3.5. U ne tako dalekoj budućnosti ta bi se mlada nada mogla pridružiti zemljaku Daniilu Kvjatu, drugom u Eurocupu Formule Renault 2.0 2012. a danas vozaču Scuderije Toro Rosso u Formuli 1.

fabrice-cambolive

„World Series by Renault obilježio je 2012. otvorenje staze Moscow Raceway. Tijekom posljednjih triju godina poticali smo razvoj automobilizma u Rusiji. Prije nekoliko tjedana u Rusiji je bilo pravo slavlje za gledatelje svih dobi. Zabavni program na stazi i u Renaultovu selu privukao je ljubitelje sporta i obitelji, koji su mogli besplatno uživati u svim događanjima na stazi i izvan nje.”
Fabrice Cambolive, potpredsjednik Prodaje i marketinga Renaulta u Rusiji

 

 

 

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...