Renault EOLAB: Izložba Renaultovih inovacija

S POTROŠNJOM OD 1 LITRE NA 100 KILOMETARA*, EOLAB PRIKAZUJE RENAULTOVE INOVACIJE S CILJEM OČUVANJA OKOLIŠA I ODGOVARA NA IZAZOV ULTRANISKE POTROŠNJE GORIVA.

eolab-news

Renault predstavlja EOLAB, novi prototip koji istražuje načine ostvarivanja ultraniske potrošnje goriva. Prototip se može pohvaliti potrošnjom od 1 litre na 100 kilometara u NEDC kombiniranom ciklusu* što je jednako emisiji CO2od 22 g/km.

 

Kako bi ostvarili tako malen iznos, dizajneri su se usredotočili na tri glavna područja: smanjivanje težine, poboljšavanje aerodinamike i uporabu tehnologije „Z.E. Hybrid“, što je potpuno nova inicijativa koja omogućava vožnju s nultom emisijom štetnih plinova* u svakidašnjoj uporabi automobila.

 

Kao inovativan izložbeni koncept posebno usmjeren na ekologiju, EOLAB uključuje velik broj tehnoloških unapređenja s namjerom da ih se postupno prenese u serijska vozila. Time EOLAB posebno ističe namjeru marke Renault – koja je zahvaljujući svojoj paleti električnih vozila** pionir u području mobilnosti s nultom emisijom** − da načini još veći korak u smjeru proizvodnje cjenovno pristupačnih modela sa sve manjim ugljičnim otiskom.

 

Tehnologije namijenjene ostvarivanju ultraniske potrošnje goriva za sve
Za Renault je svrha projekta EOLAB da ostane dosljedan DNK-u tvrtke tako što će zajamčiti da ultraniska potrošnja postane stvarnost za što više vozača. To zauzvrat podrazumijeva da njegove tehnologije postanu dostupne po cijeni koju si kupci mogu priuštiti. Zato EOLAB uključuje ultralake materijale poput magnezija i aluminija. Istodobno, ideja da se takav automobil u idućih deset godina počne proizvoditi u velikom broju od samog je početka bila dio plana.

 

100 tehnoloških unapređenja za buduća Renault vozila
EOLAB je mnogo više od dizajnerske studije ili običnog izloga noviteta. Koncipiran na platformi B-segmenta, prototip objedinjuje otprilike 100 novih i realističnih tehnoloških razvojnih rješenja namijenjenih postupnom uvođenju u buduća Renault vozila.

 

Recept EOLAB
Izvanredna štedljivost goriva prototipa EOLAB – konkretno 1 l/100 km – plod je rada na trima glavnim područjima: unapređenju aerodinamike, uštedi na težini i tehnologiji Z.E. Hybrid (benzin/električna energija):
– Aerodinamičnost: oblik automobila dizajniran je za učinkovito probijanje kroz zrak, a pokretni dijelovi poput aktivnog spojlera i bočnih krilaca rade poput avionskih zakrilaca.
– Smanjivanje težine: programom uštede na težini masa automobila spuštena je na samo 400 kg, ponajprije zahvaljujući karoseriji izrađenoj kombinacijom nekolicine materijala – čelika, aluminija i kompozita – kao i nevjerojatnom magnezijskom krovu koji teži jedva 4 kilograma. Ušteda na težini pokrenula je pozitivan proces, omogućavajući da veličina automobila, a time i trošak glavnih dijelova prototipa (motora, akumulatora, kotača, kočnica itd.), ostane mala pa je tako financijski opravdala odluku da se uporabe neki skuplji materijali.
– Tehnologija Z.E. Hybrid: nov, kompaktan i cjenovno dostupan hibridni pogonski sklop kombinira ultranisku potrošnju gorivu s mobilnošću nulte emisije** za putovanja kraća od 60 kilometara i brzinu do 120 km/h. U godinama pred nama, tehnologija Z.E. Hybrid postat će dodatak Renaultovoj paleti električnih vozila nulte emisije**.

 

Doprinos „Novom industrijskom planu“ francuske vlade
EOLAB je dio plana „potrošnje goriva od 2 litre na 100 km za sve“ predstavljenog u okviru francuskog tzv. Novog industrijskog plana. Međutim, EOLAB ide i dalje od ciljane potrošnje goriva koju je odredila francuska vlada jer ima mnogo dugoročnije planove. Dok je trajalo dizajniranje prototipa, Renault je razvijao tehnologije potrebne za proizvodnju automobila s potrošnjom goriva od samo 2 litre na 100 km do 2020.

 

Kako bi to ostvario, Renault je u duhu zajedničkih inovacija radio s partnerima iz francuske automobilske industrije poput proizvođača stakla Saint-Gobaina, dobavljača sjedala Faurecije te proizvođača guma Michelina i Continentala (kočni sustav). Renault je blisko surađivao i s velikim partnerima poput korejske tvrtke Posco (dijelovi od magnezija). Posebna znanja i iskustva svih tih partnera uvelike su pridonijeli uspjehu prototipa EOLAB.

 

Koncept EOLAB: konceptni automobil koji golica maštu
Renaultovi dizajneri od prvog su dana bili uključeni u projekt EOLAB. Zato su pripremili dizajnersku studiju EOLAB Concept, koju će Renault u listopadu predstaviti na Pariškom salonu automobila. Eolab Concept oblikovanjem linija i obradom detalja ide korak dalje kako bi ostavio dojam aerodinamičnosti i male mase. Iza nagnutog krova i prekrasno vitkog stražnjeg dijela dobro je zamaskirana prava namjera konceptnog automobila: sve što se nalazi ispod zavodljivo dizajnirane ljuske načinjeno je u svrhu štedljivosti. To pokazuje da Renault prototipu čija je temeljna zadaća postizanje ultraniske potrošnje goriva može dodati i malo čarolije.

 

* Podaci o potrošnji goriva, emisijama plinova i dosegu homologirani su sukladno odgovarajućim propisima.
** Bez CO2 i drugih reguliranih štetnih emisija tijekom cestovne uporabe.

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...