Ukupni prodajni rezultati za 2014.

Novi rast Renaultove svjetske prodaje od 3,2 % na ukupno 2,7 milijuna vozila

 

Prodaja osobnih i lakih gospodarskih vozila grupe Renault u 2014. na svjetskom je automobilskom tržištu, koje je ostvarilo rast od 3,5 %, porasla za 3,2 % na 2 712 432.

Tržišni udio grupe Renault u Europi dosegao je 10 %, zabilježivši porast od 0,6 %. S 1 464 611 prodanih vozila, prodajni obujam Grupe prošle se godine povećao za 12,5 %, što je dvostruko veći porast od porasta čitavog tržišta. Takvim poslovnim rezultatom marki Renault i Dacia, kojem su značajno pridonijeli uspjesi modela Clio, Captur, Duster i Sandero, Grupa je nadoknadila slabljenje prodaje na međunarodnoj razini.

Iako pogođena gospodarskom i financijskom krizom na svojim glavnim rastućim tržištima, Grupa je pokazala otpornost i ostvarila rekordne tržišne udjele u Brazilu (7,1 %) i u Rusiji (7,9 %), na svojem drugom i trećem najvećem tržištu. Međutim, u tako teškim uvjetima broj novoregistriranih vozila izvan Europe smanjio se za 5,9 %.

Kratki pregled za 2014.:

  • Prodaja osobnih i lakih gospodarskih vozila grupe Renault porasla je za 3,2 % na 2,7 milijuna prodanih vozila.
  • Grupa Renault svoj je tržišni udio povećala na devet od deset svojih najvažnijih tržišta.
  • Ukupni tržišni udio Grupe u Europi iznosio je 10 %. Marka Renault ostvarila je porast od +0,2 %, a marka Dacia +0,4 %. Na tržištu lakih gospodarskih vozila Renault je 17. godinu zaredom zadržao vodstvo s tržišnim udjelom od 14,2 %.
  • Na stranim tržištima, Grupa je povećala tržišne udjele na šest od sedam najvažnijih tržišta (u Brazilu na 7,1 %, a u Rusiji na 7,9 %).

 

„U 2014. godini Renault je zabilježio rast prodaje za 3,2 % na 2,7 milijuna vozila, čime je ostvario 10 % udjela na europskom tržištu. Grupa je učinila novi korak naprijed u okviru svojeg srednjeročnog plana Drive the Change,” rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor za konkurentnost i komercijalni direktor Grupe Renault.

 

EUROPA

Grupa Renault zabilježila je u 2014. porast novoregistriranih vozila od 12,5 % na tržištu koje je ostvarilo ukupni rast od 5,9 %. Time je Grupa prešla prag od 10 % tržišnog udjela (za 0,6 %). Grupa je povećala broj prodanih vozila i tržišni udjel u gotovo svim zemljama. Najveći napredak zabilježila je u Ujedinjenoj Kraljevini (+ 41,9 %), Portugalu (+ 42,1 %), Španjolskoj (+ 30,2 %) i Italiji (+ 28,9 %).

Marka Renault zauzela je treće mjesto na europskom tržištu osobnih i lakih gospodarskih vozila sa 7,6 % tržišnog udjela (+0,2 postotna boda). Renault je vodeća marka u Francuskoj, a u Španjolskoj je ponovno zasjeo na drugo mjesto. Modeli Clio i Captur Renaultu su omogućili da zauzme prvo mjesto u klasi gradskih automobila (segmenti A i B). U kategoriji lakih gospodarskih vozila, Renault je 17. godinu zaredom zadržao vodeći položaj na tržištu(14,2 % tržišnog udjela).

– Marka Dacia drugu je godinu zaredom zabilježila najveći porast tržišnih udjela u Europi: rastom od 0,4 posto ostvarila je tržišni udjel od 2,5 %. Dacia je u Francuskoj, gdje zauzima peto mjesto na tržištu, ostvarila porast od +0,5 posto na 4,9 % koji se posebno temelji na uspjehu modela Duster i Sandero (treće najprodavanije vozilo među privatnim kupcima). U Španjolskoj je Dacia zahvaljujući Sanderu, najprodavanijem vozilu među privatnim kupcima, sa 45 986 novoregistriranih vozila ostvarila rast tržišnog udjela od 0,7 % na 4,7 %. I Dacia je povećala prodaju i tržišni udjel u gotovo svim europskim zemljama, poput Italije (tržišni udio od 2,7 % i više od 40 000 registriranih vozila) ili Ujedinjene Kraljevine gdje je nakon samo dvije godine poslovanja Dacia osvojila gotovo 1 % tržišnog udjela (23 862 novih kupaca u 2014.).

– U Francuskoj je Grupa Renault u usporedbi s 2013. zabilježila rast od 1,3 posto, čime je ostvarila tržišni udjel od 26,6 %, a broj prodanih vozila povećala za 5,5 %. S više od 105 000 novih registracija Clio je najprodavaniji model na francuskom tržištu, a Captur je vodeći među crossoverima. Grupa je među deset najprodavanijih osobnih automobila na tržištu imala pet modela. U segmentu lakih gospodarskih vozila Marka je ostvarila uvjerljivo prvo mjesto s 31,7 % tržišnog udjela i rastom broja prodanih vozila od 1,3 %.

 

MEĐUNARODNA PRODAJA

U kontekstu pada koji su zabilježila glavna rastuća tržišta, Renault je pokazao svoju otpornost povećanjem tržišnih udjela u Rusiji, Brazilu, Turskoj i Alžiru. Međutim, ukupan broj novoregistriranih vozila Grupe izvan Europe smanjen je za 5,9 % na 1 247 821. Ona čine 46 % ukupnog broja novih registracija vozila Grupe, u odnosu na 50 % u 2013.

 

Euroazijsko područje[1]

Tržišni udio Grupe Renault 2014. porastao je za 0,7 % na 10,3 %. Zahvaljujući rezultatima ostvarenim u Rusiji i Turskoj Grupa je zabilježila pad broja registracija od samo 5,4 % na tržištima koja su se ukupno smanjila za 11,5 %.

–       U Rusiji, svojem trećem najvažnijem tržištu, Renault je zahvaljujući popularnosti modela Duster (koji je i u 2014. najuspješniji sportski terenac na tržištu) i uspješnom početku prodaje modela Novi Logan i Novi Sandero u teškim gospodarskim i financijskim uvjetima zabilježio rekordan tržišni udjel od 7,9 posto (+0,3 posto).

–       Renault nastavlja sa širenjem i u Zajednici nezavisnih država, gdje je prodaju povećao za 42,5 %, a tržišni udjel znatno povećao na 5,9 % (+1,7 posto).

–       U Turskoj, koja je zabilježila pad tržišta od 10 %, Grupa je svoj tržišni udjel povećala za 0,4 % na 17,4 %. Renault je druga najprodavanija marka u državi.

–       U Rumunjskoj je domaći proizvođač Dacia zadržao vodeće mjesto na tržištu. Ukupno je Grupa Renault ostvarila tržišni udjel od 38,6 % i povećala prodaju za 21,3 %.

 

Amerika

Grupa je na tržištu koje je zabilježilo ukupan pad od 7,5 % s 416 934 nove registracije zabilježila pad od 10,7 %, koji je velikim dijelom posljedica gospodarskog stanja u Argentini. Grupa Renault ostvarila je tržišni udjel od 6,4 % (-0,2 posto) zahvaljujući uspješnim rezultatima ostvarenim u Brazilu.

–       Brazil je još uvijek drugo najvažnije tržište Grupe. Usprkos padu tržišta od 7 %, Renault je zabilježio 237 187 registracija (+0,3 posto). Marka je time ostvarila rekordan tržišni udjel od 7,1 % (+0,5 posto).

–       U Argentini je Renault zbog nepovoljnih financijskih uvjeta odlučio ograničiti izloženost pesosu i stoga ograničio uvoz. To se odrazilo na broj registracija, koji je u usporedbi s 2013. godinom manji za 39,8 %, i na tržišni udjel, koji je za 2,5 % pao na 12,9 %.

–       U Kolumbiji je Renault rekordnom prodajom 50 362 vozila (+13,5 %) ostvario drugo mjesto na tržištu s udjelom od 16,6 % (+0,5 posto).

 

Afrika – Bliski istok – Indija[2]

Prodaja Grupe na tom je području s 308 012 registracija u 2014. pala za 9,2 %, a tržišni je udjel iznosio 3,8 % (-0,7 posto). Zamjetan pad zabilježila su i neka od najvažnijih tržišta Grupe, na primjer Magreb (-13,2 %) i Indija (-0,8 %).

–       Grupa je učvrstila vodeću poziciju na alžirskom tržištu, na kojem je ostvarila 26,9 % tržišnog udjela, što je povećanje od 0,7 posto na tržištu koje se smanjilo za 19,8 %. S tim rezultatima marke Renault i Dacia nalaze se na prvom i trećem mjestu. Renaultova tvornica u Oranu otvorena u studenom 2014. dodatno će ojačati položaj Renaulta kao najvažnijeg sudionika na alžirskom tržištu automobila.

–       U Maroku je u stabilnim tržišnim uvjetima (+1,1 %) Grupa Renault ostvarila vodeće mjesto na tržištu s 37 % tržišnog udjela i 45 174 prodana vozila marki Dacia i Renault.

–       U Indiji je Renault zadržao titulu vodećeg europskog proizvođača i usprkos zatišju u ciklusu ponuda novih proizvoda s 44 849 registracija ostvario 1,5 % tržišnog udjela.

 

Područje Azija-Pacifik

Prodaja Grupe sa 133 172 vozila povećala se za 23 %, a tržište je ostvarilo rast od 4,6 %. Plan preporoda grupe Renault Samsung Motors urodio je znatnim rastom u Južnoj Koreji.

–       U Koreji, gdje je tržište osobnih automobila poraslo za 9 %, grupa Renault Samsung Motors ostvarila je snažan novi rast prodaje (za 33,3 posto) i tržišnog udjela (+1 % na 5,7 %) zahvaljujući uspjehu modela QM3, koji je od ulaska na tržište krajem 2013. Prodan u gotovo 20 000 primjeraka.

–       U Kini je Grupa zabilježila 34 067 novih registracija. Tako je Renault godinu dana nakon osnivanja tvrtke Dongfeng Renault Automotive Company (DRAC) na dobrom putu da u sklopu zajedničkog projekta s markom Dongfeng 2016. tržištu ponudi svoje prve lokalno proizvedene modele.

 

Prodajna očekivanja Grupe Renault za 2015.

Svjetsko bi tržište u 2015. trebalo ostvariti umjeren rast prodaje od 2 % u odnosu na 2014. Očekuje se i da će europsko tržište ostvariti porast od 1 do 2 %, a francusko bi tržište trebalo biti stabilno.

“U 2015., u još uvijek nesigurnim tržišnim uvjetima, nastavit ćemo provoditi naš srednjeročni plan Drive the Change. Predviđamo da ćemo povećati ukupan broj prodanih automobila, osnažiti svoj položaj u Europi i poboljšati rezultate na našim glavnim tržištima u razvoju. Svoj rast poduprt ćemo bržim uvođenjem noviteta u ponudu koju ćemo obogatiti s pet novih modela,” rekao je Jérôme Stoll, glavni direktor za konkurentnost i komercijalni direktor Grupe Renault.

 

Ukupna prodaja Grupe Renault po područjima (OA i LGV)

 

krajem prosinca 2014.

krajem prosinca 2013.

razlika

Francuska

577 601

547 694

+ 5,5 %

Europa* (bez Francuske)

887 010

754 202

+ 17,6 %

ukupno Francuska + Europa

1 464 611

1 301 896

+ 12,5 %

Eurazija

389 703

411 870

– 5,4 %

Amerike

416 934

466 891

– 10,7 %

Afrika, Bliski istok, Indija

308 012

339 289

– 9,2 %

Azija – Pacifik

133 172

108 237

+ 23,0 %

ukupno osim Francuske + Europa

1 247 821

1 326 287

– 5,9 %

UKUPNO SVIJET

2 712 432

2 628 183

+ 3,2 %

* Europa = EU (28 zemalja – Bugarska i Rumunjska) + Balkan (5 zemalja) + Island, Norveška i Švicarska

Ukupna prodaja OA i LGV po markama

krajem prosinca 2014.

krajem prosinca 2013.

razlika

RENAULT    
OA

1 811 343

1 837 737

– 1,4 %

LGV

307 501

293 753

+ 4,7 %

OA + LGV

2 118 844

2 131 490

+ 0,6 %

DACIA

 

 

 

OA

474 624

399 605

+ 18,8 %

LGV

36 841

29 991

+ 22,8 %

OA + LGV

511 465

429 596

+ 19,1 %

RENAULT SAMSUNG MOTORS

 

 

 

OA

82 123

67 097

+ 22,4 %

GRUPA RENAULT

OA

2 368 090

2 304 439

+ 2,8 %

LGV

344 342

323 744

+ 6,4 %

OA + LGV

2 712 432

2 628 183

+ 3,2 %

 

15 glavnih tržišta Grupe Renault krajem prosinca 2014.

  zemlja

broj prodanih

OA + LGV

tržišni udjel

  zemlja

broj prodanih

OA + LGV

tržišni udjel

1. FRANCUSKA

577 601

26,6 %

9.

ALŽIR

91 800

26,9 %

2. BRAZIL

237 187

7,1 %

10.

ARGENTINA

84 946

12,9 %

3. RUSIJA

194 531

7,9 %

11.

JUŽNA KOREJA

80 003

4,9 %

4. NJEMAČKA

173 479

5,3 %

12.

BELGIJA i LUKSEMBURG

77 303

13,0 %

5. TURSKA

133 212

17,4 %

13.

KOLUMBIJA

50 362

16,6 %

6. ITALIJA

130 996

8,9 %

14.

MAROKO

45 174

37,0 %

7. ŠPANJOLSKA

127 666

13,2 %

15.

INDIJA

44 849

1,5 %

8. V. BRITANIJA

109 014

3,9 %

   

 

Pet najprodavanijih modela Grupe Renault i broj prodanih vozila u 2014.

1. Duster (Renault+Dacia)

395 350

234 883 marke Renault

160 467 marke Dacia

2. Renault Clio IV

378 526

3. Novi Logan (Renault+Dacia)

234 766

137 357 marke Renault

97 409 marke Dacia

4. Novi Sandero (Renault+Dacia)

227 036

58 927 marke Renault

168 109 marke Dacia

5. Captur (Renault+RSM)

196 592

178 401 marke Renault

18 191 marke RSM

 

 



[1] Euroazijsko područje sada uključuje Tursku, Rumunjsku, Moldaviju i Bugarsku, koje su dosad bile dio europskog mediteranskog područja.

[2]  Područje Afrika – Bliski istok – Indija stvoreno je reorganizacijom područja Euromed-Afrika i Azija-Pacifik.

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (1 ocjena, prosječno: 1.00 out of 5)
Loading...