Diktira trendove s iznimnom poviješću: Renault Espace

Francuska revolucija 1789. jedan je od najvažnijih događaja u europskoj povijesti. Gotovo 200 godina poslije, u proljeće 1984. u Parizu je počeo razvoj koji se, isprva vrlo tiho, pobrinuo za revoluciju u svijetu automobila: „Početkom srpnja te godine Renault će kao prvi europski proizvođač automobila predstaviti tako nazvani automobil s mnogo prostora.” Skromno i nespektakularno marka s rombom prije tri desetljeća najavila je Renault Espace, pionira svih europskih monovolumena. 

novi-trendi-news (1)

„Espace je udoban i elegantan automobil s iznimno kompaktnom karoserijom. Vozilo nudi mnogo prostora i u unutrašnjosti omogućava brojne načine uporabe te mnoštvo načina za raspored sjedala.” Kakva je novost u to doba bilo vozilo Espace govori i pomalo nespretan naziv „automobil s mnogo prostora” nastao zbog pomanjkanja uobičajenih alternativa; danas vozila tog segmenta sasvim jednostavno nazivamo „monovolumeni”.

Renault Espace dizajnom „One-Box” otvara posve nove mogućnosti

Godine 1984. monovolumeni dizajna „One-Box” – odnosno bez vidljivo razgraničenog motornog prostora i prtljažnika – u Europi su bili posve nepoznati. Čak je i stručni časopis „Auto Motor und Sport” dalekog pretka svih monovolumena u usporednom testu najprije uvrstio u kategoriju „minibusa”. Uvrštenje koje je glede prostranosti vozila Espace bilo sasvim opravdano, nije se odnosilo i na njegova dobro promišljena vozna obilježja: ponašanje u vožnji trebalo je biti „limuzinsko”; čak i bez servoupravljača, koji je isprva bio u ponudi dodatne opreme, Espacea se zavojitim cestama moglo voziti kao običan automobil.

Monovolumen dug 4,25 i širok 1,78 metara sedmero je odraslih putnika u vožnji nudio izvanrednu udobnost. Uistinu poseban vrhunac prvog modela Espace bila je nevjerojatna varijabilnost: zasebna su se sjedala u unutrašnjosti po potrebi mogla pomaknuti ili okrenuti. Zahvaljujući okretnim prednjim sjedalima izvedbe TSE putnici su se u stanci vožnje mogli okrenuti jedan prema drugome i tako se okupiti za stolom načinjenim od srednjeg sjedala. Renault Espace iznova je odredio pojam praktičnosti. Čak 191.674 proizvedena primjerka za Espace I značili su izniman uspjeh.

Espace II: još više prostora – čak i za olimpijsku vatru

Druga generacija čuda prostranosti godine 1991. prvi se put predstavila šesterocilindarskim motorom – Espace je tako mogao postići zavidnu maksimalnu brzinu od 190 kilometara na sat. Blago zaobljena karoserija produžena je za 18 centimetara kako bi ponudila više prostora za prtljagu ili putnike u trećem redu sjedala. Godine 1996. ukupna proizvodnja modela Espace prekoračila je granicu od pola milijuna. Samo u drugoj generaciji proizvedeno je 316.518 vozila – a jedno je od njih 1992. prevozilo plamen za Olimpijske igre u Barceloni. Konceptno vozilo Espace F1 na stazama je jurilo s motorom Renaultova prvaka Formule 1 snage oko 700 KS.

Varijabilan kao nikad prije: modularni prostorni koncept treće generacije Espacea

S trećom generacijom, koja je svjetlost dana ugledala 1997., Espace je postao još omiljeniji. Ništa čudno: zahvaljujući izvanredno suvremenom, gotovo futurističkom dizajnu i drugim inovativnim obilježjima – zasebna sjedala moglo se izvaditi ili po vodilicama pomaknuti u različite položaje – te velikim izborom motora Espace je samo utvrdio vodeći položaj u segmentu monovolumena. Sa 365.200 vozila treća je generacija ponovno pretekla svojeg prethodnika. Istaknuti valja posebice inačicu V6 s automatskim mjenjačem za koji se prekidač za odabir stupnjeva prijenosa nalazio na upravljaču. Dizajner Franco Sbarro, čovjek jedinstvenog načina razmišljanja, na utrci 24 sata Le Mansa1998. predstavio je inačicu vozila Espace Spider s „otpiljenim” krovom.

Jedno je sasvim jasno: Espace četvrte generacije oduševljava velikim staklenim površinama

Espace IV, koji je na tržište stigao 2002., požnjeo je izniman uspjeh. Za deseti rođendan 2012. dobio je prepoznatljivo suvremeno lice marke Renault.  Četvrta generacija predstavila se čistim, gotovo uglatim izgledom. Velike površine okarakterizirale su vizionarski monovolumen – gotovo sve te površine bile su prozirne. Sedam četvornih metara staklenih površina, od čega je 2,46 metara pripadalo panoramskom krovu, četvrtoj generaciji Espacea jamčilo je opuštajuće i svjetlo ozračje u unutrašnjosti vozila. Do godine 2013. proizvedena su 372.692 primjerka – još jedan rekord za najvažniji monovolumen u povijesti automobilske industrije.

Više od tri desetljeća inovacija u nizu – godine 2015. debitira peta generacija vozila Espace

„Espace, možda i bolje od drugih modela, utjelovljuje Renaultova načela u pogledu inovacija i dizajna. Tvrtka Renault je kao izumitelj novih vrsta vozila i pionir u svojem području često korak ispred drugih. Brzo prepoznajemo promjenjive potrebe vozača i tako stvaramo inovacije koje našim kupcima uistinu koriste”, pojašnjava Philippe Brunet, potpredsjednik odjela za veće modele tvrtke Renault.
Dio te tradicije je i novi Renault Espace koji je svijetu prvi put predstavljen na Pariškom salonu automobila 2014. Peta generacija sazrela je u privlačan gradski terenac: novi Espace koji se od travnja 2015. može kupiti po cijenama od 33.550 eura* oduševljava privlačnom kombinacijom obilježja sportskog terenca i monovolumena. Također nudi luksuznu udobnost i iznimno dinamična vozna obilježja te, karakteristično za model Espace, mnogo prostora.

Linije automobila usklađene su sa smjernicama studije Initiale Paris, koja se ističe dinamičnim dizajnom. Studiju krase novi, zanimljivi stilski elementi koje na uistinu posebno privlačan način kombinira s obilježjima dizajna te poznate serije.

Kao i njegovi prethodnici, trenutačna generacija vozila Espace nudi pet ili sedam sjedala. Stalna želja za savršenstvom u novom modelu vozila Espace očituje se brojnim domišljatim rješenjima, primjerice inovativnim načinom slaganja stražnjih sjedala. Vrhunac: stražnja je sjedala zasebno ili sve zajedno serijskim umreženim multimedijskim sustavom R-Link 2® lako spustiti potpuno do poda. To možete učiniti s vozačeva sjedala jednim jedinim pritiskom na dodirni ekran.

Unutrašnjost novog Espacea ne odlikuju samo iznimna prostranost i praktičnost nego i nadahnjujuća visokotehnološka rješenja. Najbolji primjer za to je suvremen head-up zaslon koji vozaču prikazuje sve važne informacije. Usto novi sustav Multi-Sense® svakom vozaču omogućava poseban doživljaj vožnje. Nova tehnologija ne omogućava samo namještanje klima-uređaja, rasvjete unutrašnjosti i zvuka motora po vlastitoj želji nego i tvrdoću ovjesa, upravljanje, promjenu postavki i reakcija vozila. Ali ni to nije sve: sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL®, prvi put dostupan na tom modelu, pobrinuo se da novi Renault Espace raspolaže još jednim jedinstvenim obilježjem u segmentu gradskih terenaca. Stražnja osovina, koja pomaže pri upravljanju, istodobno povećava sigurnost vožnje i preciznost upravljanja.

Ukratko, s petom generacijom vozila Espace tvrtka Renault ponovno piše povijest iznimnih uspjeha te automobilističke legende. Kao i njegovi prethodnici, novi se junak diči iznimnim dizajnom, suvremenim tipovima motora i domišljatim obilježjima. Na taj način Espace diktira trendove u svojem razredu. Espace je više od tri desetljeća poslije prvog predstavljanja pokrenuo novu revoluciju.

 

 

Vir: http://www.renault.de/renault-welt/unternehmen2/modellgeschichte/30-jahre-espace/

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...