Na sva četiri: Espace skreće svima četirima kotačima

Nova prekretnica: peta generacija Renaulta Espace ističe se luksuznom udobnošću i posve novim dizajnom gradskog terenca koji spaja suvremene odlike sportskih terenaca i monovolumena. Međutim, to nije sve: Espace postavlja nova mjerila i u pogledu voznih svojstava. Zahvaljujući opcijskom dinamičnom sustavu upravljanja četirima kotačima 4CONTROL® novi je Renault okretniji i sigurniji nego ikad prije. Rezultat je potpuno nov doživljaj vožnje.

4-control-news (1)

Stražnja osovina Renaulta Espace sudjeluje u upravljanju

Najnoviji Renault Espace premijerno u segmentu gradskih terenaca predstavlja dinamičan sustav upravljanja četirima kotačima 4CONTROL®. Stražnja osovina koja pomaže pri upravljanju istodobno povećava sigurnost vožnje i preciznost upravljanja. Na manjim brzinama – primjerice u gradskoj vožnji – stražnji se kotači zakreću u suprotnom smjeru od prednjih. Prednost: upravljanje, okretanje i parkiranje bit će lakši i jednostavniji. Na većim brzinama stražnji i prednji kotači zakreću se u istom smjeru. Sustav 4CONTROL® tako se svim kotačima odupire centrifugalnoj sili koja stražnju osovinu u zavojima obično gura prema van. Time snalažljivi Espace nudi još veću sigurnost.

Razvoju sustava 4CONTROL® svojim su stručnim znanjem pridonijeli i inženjeri odjela Renault Sport Technologies koji su iskustvo stekli na trkaćim stazama. Njihov je utjecaj vidljiv. Dinamično upravljanje četirima kotačima ne pridonosi samo većoj aktivnoj sigurnosti nego i većem užitku u vožnji zahvaljujući okretnosti vozila i izravnim reakcijama na zakretanje upravljača.

Rad sustava dinamičkog upravljanja svim kotačima 4CONTROL

Načelo sustava 4CONTROL®: na brzinama manjim od 60 km/h stražnji se kotači pri zakretanju upravljača pomiču za najviše 3,5 stupnjeva suprotno smjeru zakretanja prednjih kotača. Tako sustav još bolje reagira na zakretanje upravljača. Rezultat: Espace i Laguna u svojim klasama postavljaju nova mjerila okretnosti. Vozilo pri iznenadnim manevrima izbjegavanja zahvaljujući stražnjim kotačima koji sudjeluju u upravljanju reagira spontanije i preciznije.

Ako brzina premaši 60 km/h, elektronički upravljan sustav 4CONTROL® mijenja način djelovanja. Umjesto u smjeru suprotnom zakretanju prednjih kotača, zakretanjem upravljača stražnji se kotači zakreću u istom smjerom. Najveći kut zakretanja na stražnjoj osovini obično iznosi 2 stupnja. U izvanrednim situacijama, primjerice pri izbjegavanju iznenadnih prepreka na cesti, ta se vrijednost može povećati do 3,5 stupnjeva. Učinak je u svakom slučaju jednak: upravljačka potpora stražnjeg dijela vozila jače se opire centrifugalnoj sili i tako jamči stabilniji položaj vozila na cesti te omogućava veću brzinu vožnje u kritičnim situacijama.

Druge prednosti dinamičkog upravljanja svim kotačima 4CONTROL®: sustav vozaču pomaže i pri manevrima kočenja. Ako zbog različitih vrijednosti trenja među gumama i površinom ceste prijeti zanašanje vozila ulijevo ili udesno, aktivirat će se sustav stabilizacije vozila, a da pritom vozač ne mora pomaknuti upravljač.
Espace razmišlja s vama

„Mozak” sustava 4CONTROL® upravljačka je jedinica smještena na stražnjoj osovini. Jedinica je povezana sa senzorom na stupu upravljača, a podatke joj šalju i serijski elektronički program stabilnosti ESP te sustav protiv blokiranja kotača ABS. Program ESP povezan sa sustavom 4CONTROL® reagira kasnije nego u inačicama bez dinamičkog upravljanja svim kotačima. To omogućava sportski način vožnje pri kojem nisu ograničeni sigurnost i zabava u vožnji.

Međutim, dosta teorije. Brojne prednosti podvozja 4CONTROL® najbolje se vide na cesti. Kod Renaultovog koncesionara možete se dogovoriti za termin neobvezujuće probne vožnje. Znate, četiri je bolje od dva…

Vir: http://www.renault.de/renault-welt/renault-modelle/motor-und-technik/active-drive-fahrwerk/

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...