Izvještaj o utrci za Veliku nagradu SAD-a

Trkalište Amerika (Circuit of the Americas – COTA) u Austinu bilo je poprište jedne od najuzbudljivijih utrka u novijoj povijesti Formule 1. Mokra staza koja se postupno sušila donijela je brojne napete borbe među svim vozačima, od začelja do vodećih. U prvom dijelu utrke momčad Red Bull Racing izmjenjivala se na čelu s momčadi Mercedes pa su tako i Daniel Ricciardo i Daniil Kvjat u jednom trenutku bili vodeći. Međutim, na kraju je Max Verstappen iz momčadi Toro Rosso ostvario najbolji rezultat među vozačima bolida pokretanih Renaultovom pogonskom jedinicom stigavši u cilj kao četvrti. Carlos Sainz impresionirao je osvajanjem sedmog mjesta unatoč tome što je utrku započeo sa začelja. Daniel Ricciardo utrku je završio na desetom mjestu.

F1-VN_ZDA_300x200 (1)

Ključne točke utrke:

Momčad Red Bull Racing u prvom se dijelu utrke borila za vodstvo. Na startu se Daniil Kvjat probio na drugo, a Daniel Ricciardo na treće mjesto. U napetoj borbi s vozačima Mercedesa i nakon fantastičnih pretjecanja svaki je od četvorice vozača preuzimao vodstvo, ali taj je spektakl dvaput prekidan izlaskom virtualnog sigurnosnog automobila.

Na sve sušoj stazi vozači Red Bulla počeli su zaostajati, a nakon kasnog zaustavljanja u boksu za vrijeme trećeg izlaska sigurnosnog automobila našli su se na začelju vodeće desetorke.

Kvjat je u 41. krugu izletio sa staze. Zbog razlike u razini prianjanja guma izvrtio se i udario u ogradu, čime je utrka za njega bila završena.

Ricciardo je u prvom dijelu utrke bio vrlo brz i čak se probio na čelo, ali je kasnije pao na sedmo mjesto i našao se usred intenzivne borbe vozača momčadi Toro Rosso i McLarena. Prema kraju je pokleknuo pred napadima Alonsa, a zatim i Nasra u Sauberu, ali se u posljednjem krugu probio ispred McLarena i zasjeo na deseto mjesto.

Max Verstappen je tijekom cijele utrke bio među vodećom desetoricom, mijenjavši pritom pozicije s Ferrarijima, McLarenima i svojim momčadskim kolegom. Izlaske sigurnosnog automobila dobro je iskoristio za zaustavljanje u boksu pa je u posljednjoj trećini utrke bio na trećem mjestu, ali ga je u 47. krugu zahvaljujući svježijim gumama prestigao Vettel.

Carlos Sainz utrku je započeo sa začelja zbog nesreće na mokroj stazi u prijepodnevnim kvalifikacijama , ali već se u osmom krugu probio među vodeću desetoricu. Kasnije se našao u napetoj borbi za šesto mjesto iz koje je na kraju kao pobjednik izašao Button.

 

Rémi Taffin, voditelj operacija Renault Sporta F1 na trkaćim stazama:

“Ovog vikenda nismo imali nikakvih problema s pogonskim jedinicama, što dokazuje da smo donijeli prave odluke. Startne su pozicije mnogo obećavale te su obje momčadi u prvom dijelu utrke bile vrlo konkurentne. Red Bullovi su bili vrlo brzi na prijelaznim gumama za mokru stazu, ali su slabije iskorištavali performanse guma za suhu stazu. Momčad Toro Rosso iskazala se žilavošću i s Maxom ostvarila vrlo dobro četvrto mjesto. Lewisu čestitamo na još jednom naslovu svjetskog prvaka i novim rekordima zabilježenima u statistici.”

 

Cyril Abiteboul, generalni direktor Renault Sporta F1:

“Današnju utrku za VN SAD-a vrijedi zabilježiti kao klasik. Vidjeli smo izmjene na čelu, borbe među vodećima i među onima na začelju, promjenjive vremenske uvjete, a na kraju i osvajanje naslova svjetskog prvaka. Čestitamo Lewisu na trećem naslovu. S naše strane, najvažnije je da smo sudjelovali u tim borbama, najprije s Red Bullovima za vodstvo, a zatim i s Toro Rossom za plasman na postolju. Jednako je važna i pouzdanost koja je ovog vikenda ponovno bila iznimno dobra. Do kraja sezone preostaje nam da tu razinu zadržimo i u posljednje tri utrke.”

Rezultat VN SAD-a, Austin – 56 krugova, odnosno 308,405 km:

Driver Country Team Time
1. Lewis Hamilton VB Mercedes 1 h 50 m 52,703 s
2. Nico Rosberg Njemačka Mercedes + 2,850 s
3. Sebastian Vettel Njemačka Ferrari + 3,381 s
4. Max Verstappen Nizozemska Torro Rosso – Renault + 22,359 s
5. Sergio Perez Meksiko Force India – Mercedes + 24,413 s
6. Jenson Button VB McLaren – Honda + 28,058 s
7. Carlos Sainz Španjolska Torro Rosso – Renault + 30,619 s
8. Pastor Maldonado Venezuela Lotus – Mercedes + 32,273 s
9. Felipe Nasr Brazil Sauber – Ferrari + 40,257 s
10. Daniel Ricciardo Australija Red Bull – Renault + 53,371 s
        Danil Kvjat Rusija Red Bull – Renault odustao nakon 41 kruga

 

Najbrži krug utrke: Nico Rosberg (49.). 1 m 40,666 s, prosječna brzina 197,154 km/h

 

Poredak svjetskog prvenstva vozača

Driver Country Team Time
1 Lewis Hamilton VB Mercedes 327
2 Sebastian Vettel Njemačka Ferrari 251
3 Nico Rosberg Njemačka Mercedes 247
4 Kimi Räikkönen Finska Ferrari 123
5 Valtteri Bottas Finska Williams – Mercedes 111
6 Felipe Massa Brazil Williams – Mercedes 109
7 Danil Kvjat Rusija Red Bull – Renault 76
8 Daniel Ricciardo Australija Red Bull – Renault 74
9 Sergio Perez Meksiko Force India – Mercedes 64
10 Max Verstappen Nizozemska Torro Rosso – Renault 45
11 Romain Grosjean Francuska ULotus – MercedesK 44
12 Nico Hülkenberg Njemačka Force India – Mercedes 38
13 Felipe Nasr Brazil Sauber – Ferrari 27
14 Pastor Maldonado Venezuela Lotus – Mercedes 26
15 Carlos Sainz Španjolska Torro Rosso – Renault 18
16 Jenson Button VB McLaren – Honda 16
17 Fernando Alonso Španjolska Ferrari 11
18 Marcus Ericsson Švedska Sauber – Ferrari 9
19 Roberto Merhi Španjolska Manor Marussia – Ferrari 0
20 Alexander Rossi SAD Manor Marussia – Ferrari 0
21 Will Stevens VB Manor Marussia – Ferrari 0

 

Poredak svjetskog prvenstva konstruktora

Team Country Points
1 Mercedes Njemačka 574
2 Ferrari Italija 374
3 Williams – Mercedes VB 220
4 Red Bull Racing – Renault Austrija 150
5 Force India – Mercedes Indija 102
6 Lotus – Mercedes VB 70
7 Scuderia Torro Rosso – Renault Italija 63
8 Sauber – Ferrari Švicarska 36
9 McLaren – Honda VB 27
10 Manor Marussia – Ferrari VB 0

 

Raspored utrka svjetskog prvenstva Formule 1 2015.

Team Country Points
1 VN Australije Melbourne 15. ožujka
VN Malezije Sepang 29. ožujka
VN Kine Šangaj                         12. travnja
VN Bahreina Manama 19. travnja
VN Španjolske       Barcelona  10. svibnja
VN Monaka Monte Carlo 24. svibnja
VN Kanade Montreal  7. lipnja
VN Austrije Spielberg 21. lipnja
VN Velike Britanije Silverstone 5. srpnja
10 VN Mađarske Budimpešta 26. srpnja
11 VN Belgije Spa-Francorchamps 23. kolovoza
12 VN Italije Monza 6. rujna
13 VN Singapura Singapur  20. rujna
14 VN Japana Suzuka 27. rujna
15 VN Rusije Soči 11. listopada
16 VN SAD-A Austin 25. listopada
17 VN Meksika Ciudad de Mexico  1. studenoga
18 VN Brazila Interlagos 15. studenoga
19 VN Abu Dhabija Yas Marina 29. studenoga

 

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...