Priča o Scenicu

Osvrt na tri generacije Renaultova kompaktnog monovolumena koji već dva desetljeća postavlja mjerila u klasi

Scénic, prvi kompaktni monovolumen europske automobilske industrije, ove godine slavi svoj dvadeseti rođendan. Generacije koje su ga naslijedile prodale su se u više od pet milijuna primjeraka, predstavile radikalne nove ideje i zadržale odlike izvornika, posebice udobnost, praktičnu tehnologiju, sigurnost i odgovorne performanse.

scenic-01

scenic-02

scenic-03

 

1996. – 2003.: „Poziv na putovanje”

Konceptna izvedba prve generacije Renaulta Mégane Scénic predstavljena je 1991. na Frankfurtskom salonu automobila. Nakon Espacea, monovolumena visoke klase predstavljena 1984. i Twinga, gradskog monovolumena predstavljena 1993., Renault je Méganeom Scénic potvrdio svoj status predvodnika. Službeno predstavljena 1996., smatra ga se začetnikom klase kompaktnih monovolumena.

scenic-04

scenic-05

Patrick Le Quément, Renaultov šef dizajna, na ideju o malom obiteljskom monovolumenom došao je 1988.

Ime Scénic konceptni je automobil dobio prema pokrati za „Safety Concept Embodied in a New Innovative Car” (engl. Sigurnosni koncept utjelovljen u novom inovativnom automobilu). Osim toga, Scénic je vozačima omogućio širi pogled na svijet.

Manji od Espacea – izvornog koncepta monovolumena – Mégane Scénic bio je dio Renaultova razdoblja „automobila za život”. Mégane Scénic, automobil segmenta C, uspješno je postigao ravnotežu između trošaka manjih automobila (Twingo) i odlika luksuznih modela (Espace).

Mégane Scénic svojim se zaobljenim, mekim linijama savršeno uklopio u svoje razdoblje. Uskoro su svi veći europski proizvođači ušli na tržište kompaktnih monovolumena koje je ubrzo postalo jedno od najvažnijih segmenata.

 

Namijenjen obiteljima koje traže vozilo u kojem će se osjećati sigurno kao u čahuri, konceptni automobil Scénic bio je iznimno prostran, prilagodljiv i siguran. Najveća prednost novog modela bile su brojne razigrane funkcije, dostupne svim putnicima.

Iako je manji od Espacea, Mégane Scénic bio je udoban, prostran i savršen za obitelj. U dizajniranju konceptnog automobila Mégane Scénic sudjelovala su i djeca Renaultovih zaposlenika, što objašnjava impresivnu količinu prostora za odlaganje stvari i pretinaca.

scenic-06

scenic-07

Tri stražnja sjedala bila su neovisna, na poleđinama prednjih sjedala nalazili su se sklopivi stolići, a u podu su bili dodatni pretinci za odlaganje. Prtljažnik pravilnog oblika bio je pozamašan, a polica prtljažnika podesiva po visini omogućivala je bolju organizaciju tereta.

scenic-08

Isprva je planirano da svako sjedalo ima različite presvlake kako bi svaki putnik imao svoj vlastiti prostor i osjećao se kao u vlastitom svijetu. Tako je nastao model ograničene serije, Kaléido, u kojem su boje presvlaka usklađene s bojom karoserije.

 

Brojne inovacije konceptnog automobila Scénic putnicima su omogućile vidjeti putovanja u novom svjetlu, odakle je i potekao slogan „Poziv na putovanje”.

scenic-09

scenic-10 

Ni karavan, ni veliki monovolumen, Mégane Scénic odlikovao se unutarnjom arhitekturom i opremom koje su putovanja činile opuštenim i za putnike i za djecu.

Osjećaj slobode i prostranosti bio je naglašen dvostrukim električnim krovnim otvorom koji je automobil ispunjavao svjetlom i otvarao ga svijetu.

Visok položaj sjedenja putnika i vozača poboljšao je vidljivost i poboljšao aktivnu i pasivnu sigurnost.

Mégane Scénic uveo je niz tehnoloških inovacija koje su kasnije upotrebljavane u nizu Renaultovih serijskih modela, uključujući optimalniju uporabu recikliranih materijala i ugradnju ABS-a u kombinaciji s automatskim mjenjačem.

 

Mégane Scénic proglašen je Europskim automobilom godine 1997. i redizajniran 1999.

 

2003. – 2009.: pionir potvrđuje svoj vodeći položaj

 Nakon uspjeha koji je postigla prva generacija, ideju o kompaktnom monovolumenu kopirali su brojni drugi proizvođači pa se Scénic našao u borbi s konkurentnima kao što su Opel Zafira i Citroën Xsara Picasso.

Scénic II zadržao je Renaultovu prednost u segmentu u kojem je postavljao mjerila od 1996. i u kojem nikad nije izgubio vodstvo.

scenic-11

scenic-12

Vanjski izgled Scénica II isticao je pripadnost obitelji kompakta Mégane II i nasljeđe svojeg prethodnika Scénica. Naslijedio je kompaktan dizajn i upečatljive, strukturiranije, više geometrijske linije Méganea II i istodobno zadržao praktičnu i prostranu unutrašnjost Renaulta Scénic.

Scénic II potvrdio je svoj status obiteljskog automobila i predvodnika kao jedini monovolumen u segmentu koji se proizvodio u trima inačicama: kraći peterosjed duljine 4,30 m i dvije dulje inačice s pet ili sedam sjedala duljine 4,50 m.

Drugu je generaciju Scénica krasila jedinstvena armaturna ploča kojom se izdvajao od ostatka obitelji Mégane.

Scénic II odveo je modularni dizajn i praktičnost na posve novu razinu s novim funkcijama, uključujući klizni pretinac za odlaganje na središnjoj konzoli, širokokutni retrovizor koji je omogućivao bolji pregled stražnjih sjedala i suvozačevo sjedalo koje se moglo preklopiti u posve ravnu površinu.

scenic-13 

Pretvarajući sav slobodni prostor u unutrašnjosti u prostor za odlaganje, Scénic II još je jednom potvrdio svoju premoć u pogledu udobnosti. Pretinci za odlaganje postali su još brojniji i nudili su ukupni obujam od 91 litre. Scénic je zahvaljujući automatskoj parkirnoj kočnici, dvostrukim ksenonskim svjetlima, sustavu za nadzor tlaka u gumama, ograničivaču/graničniku brzine i sustavu za pomoć pri parkiranju bio jednako dojmljiv i u pogledu ugrađene tehnologije.

 

Vjeran načelu udobnih i opuštajućih putovanja Scénic II postigao je savršenu ravnotežu između prostranosti monovolumena i vozačkog užitka koji pružaju limuzine.

scenic-14

scenic-15

Vozač je i dalje uživao u povišenom položaju s duljim osloncem za noge i okomitije postavljenim upravljačem za veću udobnost u vožnji. Kao jedna od važnijih odlika isticala se ručica mjenjača postavljena visoko na središnjoj konzoli za bolju ergonomiju te brže i preciznije promjene brzina.

Motori koji su pokretali Scénic II povećavali su užitak u vožnji preciznijim odzivom, manjom potrošnjom i većom akustičnom udobnošću.

 

Scénic II  postigao je pet zvjezdica na Euro NCAP-ovom ispitivanju 2003. godine, što ga je činilo najsigurnijim automobilom u klasi.

 

2009.– 2016. : usredotočen na udobnost

Treća generacija Scénica i Grand Scénica svjetsku je premijeru imala u ožujku 2009. na Ženevskom salonu automobila. U svijetu koji se sve brže mijenja Scénic i Grand Scénic prilagodili su se očekivanjima kupaca i pružili im još više udobnosti i užitka za upravljačem.

scenic-16

scenic-17

Najveća promjena bila je izražena razlika u izgledu Scénica i Grand Scénica.

Scénic je, poput Méganea Coupé, krasio središnji usisnik zraka ukrašen mat kromom. Grand Scénic krasila su stražnja svjetla u obliku bumeranga koja su se protezala prema prednjem kraju automobila, za razliku od svjetala Scénica koja su se protezala prema sredini prtljažnika. Te su izmjene Scénicu i Grand Scénicu donijele više osobnosti i duha.

 

Novi Scénic i Grand Scénic naglasak su stavili na udobnost, s boljom preglednosti sprijeda, najvećim prostorom za koljena u drugom redu u segmentu i najprostranijem trećem redu sjedala u segmentu kompaktnih monovolumena.

Vjeran načelima koje je postavila prva generacija, Novi Scénic i Grand Scénic odlikovali su se najvećim obujmom pretinaca za odlaganje na tržištu (do 92 litre). Modularna konstrukcija podignuta je na novu razinu sa stražnjom klupom i suvozačevim sjedalom koji se preklapaju u ravnu podnicu. Upravljanje vrhunskim tehnologijama, uključujući vizualne i zvučne sustave za pomoć pri parkiranju, postalo je dječja igra zahvaljujući središnjoj konzoli na kojoj su okupljene sve komande.

scenic-18

scenic-19

U marketinškoj kampanji 2009. Renault je iskoristio zečiće iz Ubisoftove videoigre Raving Rabbits kako bi demonstrirao praktičnost Grand Scénica. Test za testom, praktičnost, prilagodljivost i tehnologija novog Scénica na kraju su pobijedili.

 

Iste osnove, veći užitak i udobnost

Sigurnost je prioritet za Renault, a u Scénicu se podrazumijeva, što potvrđuje i pet zvjezdica osvojenih na Euro NCAP-ovu ispitivanju.

Treća generacija modela donijela je veći užitak u vožnji podešavanjem podvozja za stabilnije i predvidljivije vozne osobine. Kvaliteta je također poboljšana jer su novi Scénic i Grand Scénic iskoristili napredak u pouzdanosti i izdržljivosti postignut s ostatkom Renaultove palete modela.

Novi Scénic i Grand Scénic pokretani su širokom paletom obnovljenih benzinskih i dizelskih motora koji spajaju snažne performanse s ekološkom učinkovitošću. Primjerice, Grand Scénic Energy dCi 110 ispuštao je samo 105 g/km CO2, odnosno samo 15 g/km po putniku!

Treća generacija Scénica donijela je promjenu u vrijednosti vozila. Praktični kao i uvijek Scénic i Grand Scénic razigrani su dizajn zamijenili elegantnim, čistim linijama.

scenic-20

scenic-21

S djecom ili bez njih, Scénic je sve podredio udobnosti i užitku. Kao što je i dokazala marketinška kampanja za ograničenu seriju Bose® Edition u kojoj je pjevačica jazza Melody Gardot učinkovito pokazala kako snaga čistog zvuka može nadjačati smetnje vanjske buke.

Treća generacija Scénica u izvedbi Collection 2012. godine dobila je novi prednji kraj i motore kako bi bila još privlačnija.

Scénic se 2013. pridružio novoj generaciji vozila Grupe i preuzeo novi identitet marke.

 

Od konceptnog automobila R-Space do novog Renaulta SCENIC

scenic-22

scenic-23

Renault je na Ženevskom salonu automobila 2011. predstavio R-Space. Taj je konceptni automobil uveo kompaktne monovolumene u novo razdoblje spajanjem zahtjeva obiteljske uporabe sa senzualnim, sportskim izgledom i praktičnim dizajnom. Cjelina je odražavala zahtjeve moderne obitelji koja ima različite potrebe, ali želi vozilo koje je istovremeno privlačno i praktično.

Linije konceptnog vozila R-Space bile su napete s profinjenim, uskim bočnim prozorima, a unutrašnjost je bila prostrana i raskošna, s prednjim sjedalima koja se „preklapaju” i stražnjom klupom zamišljenom kao modularna igraonica u kojoj se nalazilo 27 kockica u boji za igranje. Trocilindarski motor Energy TCe obujma 900 cm3 razvijao je snagu od 110 KS, koju je prenosio putem automatskog mjenjača EDC s dvostrukom spojkom. Emisije CO2 iznosile su samo 95 g/km.

R-Space, koji se oslanja na Renaultovo poznato načelo „Voitures à Vivre“ (fr. Automobili za život) nadahnuće je za četvrtu generaciju Scénica koja će biti predstavljena na Ženevskom salonu automobila početkom ožujka.

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (4 ocjena, prosječno: 4.50 out of 5)
Loading...