Velika pobjeda Alpinea u Spa-Francorchampsu!

  • U uzbudljivoj borbi do posljednjeg kruga utrke WEC 6 sati Spa-Francorchampsa posada bolida Alpine A460 s brojem 36 odnijela je pobjedu.
  • Nicolas Lapierre u posljednjoj je izmjeni agresivnom vožnjom dovršio posao koji su započeli njegovi momčadski kolege Stéphane Richelmi i Gustavo Menezes.
  • Posada Baxi DC Racing Alpine s brojem 35, koju čine Nelson Panciatici, David Cheng i Ho-Pin Tung, utrku je završila odustajanjem malo prije cilja zbog oštećenja prouzročenih sudarom s bolidom koji je zaostajao više od jednog kruga.

36 MENEZES Gustavo (usa) LAPIERRE Nicolas (fra) RICHELMI Stéphane (mon) Alpine A460 Nissan team Signatech Alpine podium during the 2016 FIA WEC World Endurance Championship, 6 Hours of Spa from May 4 to 7 2016, at Spa Francorchamps, Belgium - Photo Clement Marin / DPPI

Za razliku od zimskih uvjeta koji su vladali u Silverstoneu, na utrci prvenstva WEC na stazi Spa-Francorchamps u Belgiji momčadi je dočekalo gotovo ljetno vrijeme. U njemu su na startu utrke u subotu u 14:30 uživali brojni gledatelji koji su napunili tribine uz glasovitu stazu.

Posada Signatech-Alpine s brojem 36 kvalificirala se na drugo startno mjesto klase LMP 2, a posada Baxi DC Racing Alpine s brojem 35 na deseto mjesto jer je krug zagrijavanja novaka Davida Chenga upropašten prekidom kvalifikacija zbog nesreće. Do njegova sljedećeg pokušaja kvalificiranja gume su se ohladile, a nakon toga ga je omela gužva na stazi.

U prvom dijelu utrke oba su bolida Alpine A460 održavala dobar ritam slijedeći strateške upute inženjera za nadzor potrošnje goriva i trošenja guma.

U prva dva sata utrke posada s brojem 36 branila je treće mjesto, a bolid s brojem 35 s Nelsonom Panciaticijem, a kasnije Ho-Pinom Tungom za upravljačem, postupno se probijao naprijed. Nakon tri sata utrkivanja Alpine s brojem 36 bio je na drugom mjestu, a bolid s brojem 35 na četvrtom mjestu!

Stéphane Richelmi izgubio je vrijeme kad ga je udario i zarotirao Audi s brojem 7, ali je zadržao drugo mjesto kad je bolid preuzeo Gustavo Menezes koji se zatim našao na prvom mjestu zahvaljujući pogrešci dotad vodeće posade.

Posada Alpine A460 s brojem 36 ubrzanim je ritmom ostvarila ugodnu prednost ispred pratioca. Bolid s brojem 35 za to je vrijeme nazadovao zbog kaznenog prolaska kroz boks, zarađenog zbog istodobne uporabe dvaju pneumatskih pištolja.

U posljednjoj trećini utrke zbog nesreće bolida klase GT koji je u dvostrukom zavoju Eau Rouge snažno udario u ogradu na cestu je izašao sigurnosni automobil. Kad je sat vremena prije kraja utrke uklonjen sa staze, krenuo je dramatičan rasplet utrke.

Prednost vodeće posade istopila se u koloni za sigurnosnim automobilom, a Alpine s brojem 35 zbog svoje je pozicije pri izlasku sigurnosnog automobila zaostao za cijeli krug. Nakon što je utrka ponovno započela Nicolas Lapierre ponovno je povećao svoju prednost, ali se otprilike deset minuta prije kraja utrke još jednom zaustavio u boksu na kratko dolijevanje goriva.

Francuz se na stazu vratio na drugom mjestu i ubrzo uhvatio vodećeg Deranija. Vozač momčadi Alpine na čelo se ponovno probio hrabrim pretjecanjem malo prije kraja utrke!

Dok se momčad veselila uspjehu saznali su da Nelson Panciatici, nakon sudara s bolidom koji je za vodećima zaostajao više od kruga, bolid s brojem 35 s probušenom gumom i oštećenim stražnjim ovjesom polako vozi prema boksu, što je značilo odustajanje.

Za to je vrijeme Nicolas Lapierre ostao hladne glave i zadržao vodeće mjesto do cilja, čime je momčadi Alpine donio drugu pobjedu u svjetskom prvenstvu. Prvu su ostvarili u prošlogodišnjoj utrci šest sati Šangaja. Pobjeda u Belgiji također je prva pobjeda novog bolida Alpine A460.

Tom se pobjedom posada Lapierre, Menezes i Richelmi popela na vrh ukupnog poretka u prvenstvu vozača u klasi LMP 2 i nakon dvije utrke ima istu količinu bodova kao posada Senna, Albuquerque i Gonzalez.

Sljedeći službeni nastup momčadi bit će u nedjelju 5. lipnja na službenom treningu za utrku 24 sata Le Mansa koja će se ove godine održati 18. i 19. lipnja.

Bernard Ollivier, v.d. glavnog direktora Alpine: „Ova je utrka bila nabijena emocijama, a prva pobjeda s Alpineom A460 bila je njezin vrhunac. Ponajviše ćemo pamtiti izvrstan timski rad, koji u momčadi Alpine zauzima posebno važno mjesto. Ovim smo rezultatom potvrdili ispravnost odluka koje smo donijeli za ovu sezonu. S druge strane, naravno da mi je žao zbog rezultata za posadu s brojem 35 koja nije primjereno nagrađena za svoj nastup. Općenito je ovo bio dobar vikend, a posjećenost i zanimanje ljudi ukazuju na sve veću popularnost prvenstva FIA WEC. Taj je uspjeh posve zaslužen i s ponosom smo dio cijele priče. Nakon proslave svatko će pokušati iskoristiti iskustvo stečeno u Spau, a mi ćemo se u Le Mans otputiti motiviraniji nego ikad prije.”

Philippe Sinault, šef momčadi Signatech-Alpine: „U ovih šest sati utrke suočili smo se sa svim mogućim izazovima, ali vjerujem da bi Jacques Cheinisse bio iznimno ponosan na ovu pobjedu Alpinea! Ovaj je vikend počeo dobro, plasmanom vrhunski uigrane posade s brojem 36 na drugo mjesto u kvalifikacijama. Neumornim radom inženjera i vozača momčad je uspjela pogoditi prave postavke za ovu zahtjevnu stazu. Balans bolida bio je odličan, posebno kako se utrka bližila kraju. Velik smo napredak postigli u upotrebi i nadzoru potrošnje guma, što je bio naš glavni tehnički cilj. To je znatno pridonijelo tome da posada s brojem 35 utrku započne iznimno dobro i popne se na četvrto mjesto. Sat vremena prije završetka utrke bolid s brojem 36 imao je minutu i pol prednosti i činilo se da je sve pod kontrolom. Međutim, nismo mogli utjecati na izlazak sigurnosnog automobila na stazu…i upravo to se i dogodilo! Budući da dotad nismo odradili posljednje zaustavljanje u boksu, morali smo skupiti dovoljno prednosti da pred sam kraj utrke dolijemo još malo goriva. Nakon toga Nicolas se veličanstvenim pretjecanjem ponovno probio na čelo. Istodobno je nenadano odustajanje posade s brojem 35 nakon sudara s bolidom klase GT upropastilo naše veselje, ali ta pobjeda pripada cijeloj momčadi. Usto je i snažan poticaj za samopouzdanje i motivacija za utrku 24 sata Le Mansa. Dotad moramo obaviti mnogo posla, pripremiti neka poboljšanja, ali znamo što trebamo i kojim smjerom moramo ići.”

BAXI DC RACING ALPINE – ALPINE A460 br. 35

Nelson Panciatici: „Utrku smo započeli sa stražnjeg dijela poretka, ali u prvim smo izmjenama vozili agresivno i malo manje pazili na potrošnju guma. Zahvaljujući konstantnom ritmu vožnje bili smo blizu plasmanu na postolju i dva sata prije završetka utrke bili smo na četvrtom mjestu. Malo prije završetka naša je utrka prijevremeno završena sudarom s automobilom klase GT. U sudaru je probušena stražnja guma, što je zatim prouzročilo oštećenja automobila i nije mi preostalo ništa nego da zaustavim automobil. Činjenica da ni bez tih poteškoća ne bismo postigli hvale vrijedan rezultat malo je ublažila razočaranje. Pobjeda posade s brojem 36 fantastičan je rezultat za cijelu momčad jer je dokaz vrhunski odrađenog posla i još nam je veća motivacija.

David Cheng: „Bila je ovo moja prva utrka na stazi Spa-Francorchamps koja je iznimno zahtjevna. Moj pokušaj u kvalifikacijama spriječen je prekidom kvalifikacija zbog čega su se gume ohladile i kasnije ih više nisam mogao dovesti na optimalnu razinu. U utrci su probojem naprijed Nelson i Ho-Pin napravili nevjerojatan posao. Nakon izlaska sigurnosnog automobila na stazu izgubili smo krug, a konkurencija u WEC-u danas je tako snažna i izjednačena pa prema tome nismo imali nikakve šanse za ponovni proboj prema čelu. Zakonitosti utrkivanja ponekad su neumoljive. Mislima smo već usredotočeni na Le Mans i znamo da imamo sve što nam je potrebno da i tamo ostvarimo uspjeh.

Ho-Pin Tung: „Usprkos rezultatu u kvalifikacijama koji nam nije olakšao početak utrke, smatram da smo u utrci pokazali što možemo. U početnoj smo se fazi snažno probijali naprijed i nismo mnogo zaostajali za vodećima. Međutim, kao i u Silverstoneu, zbog nesreće nam je izmaknuo rezultat u skladu s našim mogućnostima. Šteta što nismo osvojili bodove, ali u Le Mansu ćemo biti bolji. Znam da imamo učinkovit bolid koji mi omogućuje agresivnu vožnju. Jedva čekam da stignemo onamo! Iznimno uživam u suradnji s momčadi Signatech-Alpine. Ovdje se osjećam kao kod kuće.”

SIGNATECH-ALPINE – ALPINE A460 br. 36

Nicolas Lapierre: „Utrka je bila izvrsna, ali nismo se mogli opustiti ni na trenutak! Kad smo imali već minutu i pol prednosti, izlazak sigurnosnog automobila na stazu to je poništio i tako ugrozio našu strategiju. Nakon toga morali smo dati zaista sve od sebe kako bismo ostvarili dovoljno veliku prednost za vrlo kratko zaustavljanje u boksu za nadolijevanje goriva pred samim krajem utrke. Vidio sam da bih Deranija mogao iznenaditi iskorištavanjem bolida koji je zaostajao za više od kruga za pretjecanje i to sam učinio s velikim zadovoljstvom. Sretan sam za cijelu momčad, koja je besprijekorno odradila svoj posao, ali i za obojicu kolega u posadi koji su ostvarili velik napredak. Još moramo poraditi na brzini bolida, posebno u kvalifikacijama. Pred nama je Le Mans, koji predstavlja svojevrstan vrhunac sezone.”

Stéphane Richelmi: „Sat vremena prije završetka utrke baš sam bio rekao kako se još štošta može dogoditi i ugledao sigurnosni automobila kako izlazi na stazu zbog nesreće u zavoju Eau Rouge. To je zaista zakompliciralo tijek utrke, ali ga je Nicolas spasio zadržavanjem položaja zahvaljujući svojem bogatom iskustvu u utrkama izdržljivosti. Osobno smatram da sam snažno napredovao od Silverstonea i dugujem zahvalu momčadi za pomoć u ubrzanom učenju. Taj ćemo pristup zadržati i u nadolazećim utrkama i jedva čekam da stignemo u Le Mans!”

Gustavo Menezes: „Naprosto sam oduševljen ovom pobjedom. Trenutci nakon tako napete i teške utrke nabijeni su emocijama. Naš je cilj bio plasman na postolju i vjerovali smo da možemo doći i do pobjede. U utrci smo ostvarili veliku prednost, sve dok je nije poništio sigurnosni automobil. Zbog toga smo bili prilično živčani jer nam je time pobjeda, za koju smo se tako snažno trudili, dovedena u pitanje. Nasreću, Nicolas je bio briljantan. Ne samo da je Stéphana i mene poučio mnogočemu izvan bolida, već je i iznimno brz i učinkovit za upravljačem. Fantastično je da iz Spaa odlazimo s pobjedom i na vrhu ukupnog poretka u prvenstvu!”

 

Rezultat utrke 6 sati Spa-Francorchampsa (LMP2)

  1. Signatech-Alpine, br. 36 151 krug, 6 h 02 m 07,889 s
  2. Extreme Speed Motorsports, br. 31 3,579 s
  3. Manor, br. 45 + 5,069 s
  4. RGR Sport by Morand, br. 43 + 5,464 s
  5. G-Drive Racing, br. 26 – 1 krug
  6. G-Drive Racing, br. 38 – 3 kruga
  7. Extreme Speed Motorsports, br. 30 – 5 krugova
  8. Manor, br. 44 – 7 krugova
  9. SMP Racing, br. 37 – 15 krugova
10. Baxi DC Racing Alpine, br. 35 – 8 krugova, odustajanje

 

Ukupan poredak momčadi u prvenstvu FIA LMP2

  1. RGR Sport by Morand, br. 43 40
  2. Signatech-Alpine, br. 36 37
  3. Extreme Speed Motorsports, br. 31 36
  4. G-Drive Racing, br. 26 29
  5. Extreme Speed Motorsports, br. 30 14
  6. SMP Racing, br. 37 12
  7. Strakka Racing, br. 42 10
  8. Manor, br. 44 9
  9. Baxi DC Racing Alpine, br. 35 8
10. SMP Racing, br. 27 2

 

Ukupan poredak vozača u prvenstvu FIA LMP 2

1. Senna / Albuquerque / Gonzalez 37
2. Lapierre / Menezes / Richelmi 37
3. Cumming / Derani / Dalziel 36
4. Berthon / Rast / Rusinov 27
5. Rao / Bradley / Merhi 23
6. Watts / Kane / Leventis 10
7. Brown / van Overbeek / Sharp 8
8. van der Garde / Dennis / Dolan 8
9. Cheng / Tung / Panciatici 6
10. Ladigin / Šajtar / Petrov 6

 

Raspored utrka u prvenstvu FIA WEC 2016.

17. travnja 6 sati Silverstonea, Velika Britanija
7. svibnja 6 sati Spa-Francorchampsa, Belgija
5. lipnja testiranja za 24 sata Le Mansa, Francuska
18. – 19. lipnja 24 sata Le Mansa, Francuska
24. srpnja 6 sati Nürburgringa, Njemačka
3. rujna 6 sati Ciudad de Mexico, Meksiko
17. rujna 6 sati Trkališta Amerika, Austin, SAD
16. listopada 6 sati Fujija, Japan
6. studenoga 6 sati Šangaja, Kina
19. studenoga 6 sati Bahreina, Bahrein

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (Bez ocjena)
Loading...