Momčad Renault e.dams drugi je put zaredom postala momčadski prvak Formule E, a Sébastien Buemi osvojio je naslov prvaka među vozačima

Energičnost i dinamičnost momčadi Renault e.dams u završnim su utrkama za ePrix Londona prošle subote i nedjelje nagrađeni uvjerljivim pobjedama Nica Prosta, drugim momčadskim naslovom prvaka Formule E i naslovom prvaka među vozačima za Sébastiena Buemija. Švicarac je u dramatičnoj završnoj utrci sezone u londonskom parku odlučujuće bodove osvojio odvezavši najbrži krug utrke i tako momčadi donio još jedan razlog za slavlje.

Renault_80241_global_en

Momčad Renault e.dams još je od idejnih začetaka Formule E prihvatila njezin izazov i već je u prvoj sezoni osvojila naslov momčadskog prvaka, a vozački je naslov izmakao za dlaku.

Promjene tehničkih pravila koje su u drugoj sezoni momčadima dale veću slobodu u razvoju pogonskih sklopova Renaultu su omogućile bolje iskoristiti vlastitu stručnost u tom području. Zahvaljujući iskustvu stečenom od modela Twizy do Zoe, momčad Renault e.dams od početka sezone bila je favorit za osvajanje naslova.

Momčad je već na prvoj utrci u Pekingu ostvarila uvjerljivu pobjedu s 11 sekundi prednosti. Sljedeću pobjedu momčad je ostvarila u trećoj utrci u Punti del Este, a uslijedili su plasmani na postolju u Buenos Airesu, Ciudad de Mexicu i Parizu. Momčad je prvo mjesto ponovno ostvarila u Berlinu, što je nagovijestilo napet završetak sezone u Londonu. Nico Prost uvjerljivo je pobijedio u prvoj utrci, voženoj u subotu, a u nedjelju je ponovio svoj uspjeh i njime konačno potvrdio naslov prvaka.

Buemijeva borba za naslov prvaka među vozačima bila je mnogo dramatičnija. Nakon pobjeda u Pekingu, Punti del Este i Berlinu u London je stigao sa samo bodom zaostatka za Lucasom di Grassijem. U subotu je petim mjestom u prvoj utrci konačnu odluku o naslovu prvaka odgodio na zadnju utrku, a u njoj baš ništa nije išlo kako je očekivao. Buemi je u posljednjim kvalifikacijama osvojio prvo startno mjesto kojim se prije početka utrke izjednačio po bodovima s di Grassijem, ali to nije bilo dovoljno za naslov. U prvom su krugu Buemi i di Grassi udarili i oštetili svoje bolide i polako se dovezli do boksova. Budući da su Švicarcu za osvajanje naslova bili potrebni bodovi, oba su se bolida vratila na stazu igri mačke i miša. Obojica su bili bez šanse za osvajanje bodova pa su pokušali odvesti najbrži krug utrke, što donosi dodatne bodove. U posljednjem pokušaju da ostvari najbrži krug, u predzadnjem krugu Buemi je uvjerljivo najbržim vremenom osvojio naslov prvaka Formule E koji mu je prošle godine izmakao za samo jedan bod.

Na putu do svojeg prvog naslova svjetskog prvaka Formule E Buemi je osvojio 155 bodova i ostvario tri pobjede. Prost je pobijedio dvaput i skupio 115 bodova, čime je ostvario treće mjesto u ukupnom poretku za vozački naslov prvaka.

Ova inovativna klasa utrkivanja Renaultu služi, i nastavit će služiti, kao platforma za procjenu i ispitivanje svojih naprednih tehnologija za električna vozila, što će u svakodnevnom životu koristiti tisućama vozača takvih vozila. Renault je trenutačno vodeća marka na tržištu vozila bez emisija.

Sébastien Buemi (br. 9) nakon subotnje utrke: „Za vrijeme kvalifikacijskog nastupa za prvu utrku nisam imao sreće jer je padala kiša. Zbog toga nisam mogao ostvariti poziciju koju sam želio, ali i Lucas je bio u istoj situaciji pa to nije bilo ključno. U utrci sam bio zaista brz, na raspolaganju sam imao puno energije, ali ponekad brzina nije dovoljna, posebno ne na stazi na kojoj je zaista teško pretjecati. Nastojao sam prestići Daniela (Abta) koji je čuvao leđa Lucasu i morao sam pričekati dovoljno sigurnu priliku. Kad je Lucas slomio krilce bio je prilično spor. Imao sam dvije prilike da ga prestignem, ali zbog oštećenja njegova bolida nisam htio riskirati jer sam očekivao da će mu signalizirati da se zaustavi, ali to se nije dogodilo. Smatram da je danas bilo nekih nepravilnosti. U Berlinu su Sama Birda pozvali u boks čim mu se krilce malo pomaknulo, ali Lucasa danas nisu. Naš je cilj u nedjeljnoj utrci osigurati čistu stazu. Naravno da želimo stići u cilj prije glavnih konkurenata i naravno da intenzivno razmišljam o naslovu vozačkog prvaka. Dovoljno sam brz za pobjedu, ali pričekajmo da vidimo što će se dogoditi.”

Nakon nedjeljne utrke: „Sve mi se čini potpuno nevjerojatno. Osvajanje prvenstva nakon vrlo naporne sezone nevjerojatan je osjećaj. Iskreno, nisam želio osvojiti prvenstvo na ovaj način. Nakon starta smo se sudarili i jedina nam je šansa bila odvesti najbrži krug utrke. U to smo morali uložiti sve: strategiju, položaj na stazi, ali vrlo sam sretan za sve nas. Svi su naporno radili za ovaj rezultat i zaista su zaslužili ovaj naslov.  Pobjeda je pripala vozaču koji je radio najmanje grešaka i bio najbrži te najboljoj momčadi.

Nico Prost (br. 8) nakon subotnje utrke: „To je bila utrka kakvu uvijek priželjkujemo: start s prvog mjesta i zatim kontroliranje utrke s čela poretka. Bilo je fantastično. Nijedna utrka nije laka, ali bolje od ovoga ne može! Nisam znao što se događa iza mene: usredotočio sam se na svoju ulogu jer su pogreške koje činiš s te pozicije najskuplje. Odbrojavao sam krugove, pokušao ostati pribran sve do cilja i pobjeda je bila moja. Kad je na stazu izišao sigurnosni automobil, prvo sam opsovao, ali na kraju krajeva, imamo odličan bolid pa sam bez problema vratio prednost. Obećavajuće je i za sutrašnju utrku. Pobijediti dvaput zaredom bilo bi fantastično, ali staza se mnogo mijenja u skladu s vremenskim uvjetima. Moramo se usredotočiti na osvajanje najvećeg mogućeg broja bodova kako bismo osvojili naslov momčadskog prvaka. Naravno da ću učiniti sve u svojoj moći da pomognem i Sébu.”

Nakon nedjeljne utrke: „Ovo je bio vikend iz snova. U posljednjih nekoliko utrka imali smo dobar ritam i očekivali smo da ćemo ovoga puta biti među vodećima, ali to nikad nismo podrazumijevali. Za nama je fantastičan vikend s dvije pobjede, što je gotovo nemoguće. Jučerašnji je dan za mene bio vrlo važan. Iza mene je teška sezona, postupno sam napredovao i pobjedničku formu postigao tek na samom kraju. Zaista sam sretan što sam osvojio treće mjesto u prvenstvu vozača, radujem se Sébovom uspjehu i vrlo sam ponosan na ovu fantastičnu momčad.”

Alain Prost, direktor i suvlasnik momčadi nakon subotnje utrke: „Danas smo vidjeli dvije utrke u jednoj. Prva je bila s Nicom na čelu, a druga sa Sébom iza njega. Nico je imao odličan dan i bio je uvjerljiv još od prvih jutarnjih krugova. Sébov dan bio je potpuno drugačiji. Kvalifikacije je morao voziti po kiši pa su on i di Grassi utrku započeli gotovo sa začelja. Danas smo se borili za oba naslova istovremeno. To nije idealno, ali uspjeli smo učvrstiti svoj položaj u momčadskom poretku, a u poretku vozača vrlo smo malo izgubili. Sutra moramo Sébu osigurati priliku za pobjedu, ali pritom ostajemo jasno usredotočeni na oba naslova. Ovi su dani vrlo intenzivni i posebni. Zadovoljni smo današnjim rezultatom i čestitamo Nicu na usponu u proteklih nekoliko tjedana i vrhunskoj vožnji danas.”

Nakon nedjeljne utrke: „Danas sam iznimno ponosan na momčad. Formula E jedno je od najkompetitivnijih natjecanja na kojima sam dosad sudjelovao, a današnje je osvajanje obaju naslova izvanredno postignuće. Utrkivali smo se s najboljim momčadima i vozačima, ali pobjeda se nikad nije podrazumijevala. Cijelu smo godinu marljivo radili kako bismo sastavili najbolji bolid, a Renault je odradio fantastičan posao sa svojim pogonskim sklopom. Dva naslova momčadskih prvaka dvije godine zaredom fantastično je priznanje svakome tko je uložio svoje vrijeme i trud za dobrobit momčadi.

Jean-Paul Driot, direktor i suvlasnik momčadi nakon subotnje utrke: „Nico je danas ostvario izniman uspjeh i vrlo sam sretan zbog njega. Cijeli dan, od 8:15 ujutro do posljednje zastave odlično je vozio. Raduje me što mu se vratilo samopouzdanje, a danas je to i dokazao. Bili smo prilično razočarani što je Séb utrku morao započeti tako daleko u poretku zbog vremenskih uvjeta dok je vozio kvalifikacije, ali sreća u nesreći bila je da je vozio u istoj skupini kao i di Grassi. Smatram da su danas obojica vozili izvrsno, ali malo sam razočaran što je Abt bio neumoljiv, gotovo i opasan. Smatramo da je vodstvo utrke danas bilo nedosljedno jer nisu pozvali di Grassija u boks zbog vožnje sa slomljenim prednjim krilom, što su u jednoj od prethodnih utrka učinili. No, takvo je utrkivanje. Sutra ćemo se opet morati boriti za oba naslova prvaka. Nedjelja će biti krajnje zanimljiva, a izazovi veliki.”

Nakon nedjeljne utrke: „Teško je opisati osjećaje koji te preplave u ovakvim prilikama. O takvim uspjesima uglavnom samo sanjaš i nadaš im se, a kad se obistine teško je pronaći prave riječi. Ponosan sam na sve članove momčadi koji su doprinijeli ovom slavlju. Okupili smo profesionalnu i sposobnu ekipu koja je bila na razini natjecanja u najkonkurentnijem okruženju. Ponosni smo na momčad i naše partnerstvo s Renaultom. Zadatci pred nama nisu bili laki i današnji je dan bio posebno naporan, ali u konačnici smo uspjeli i sad možemo uživati u plodovima svojeg rada!”

Jérôme Stoll, predsjednik odjela Renault Sport Racing: „Apsolutno smo oduševljeni današnjim osvajanjem obaju naslova prvaka. Prvenstvo Formule E za Renault idealna je platforma za prikaz inovacija i kvalitete naših tehnologija za električna vozila. tehničkih pravila u drugoj sezoni bila je odlična prilika za ekipe u Renault Sportu, našem odjelu za trkaće motore i u Technocentru, našem središtu razvoja serijskih vozila, da provjere svoju stručnost i poznavanje naprednih tehnologija električnih vozila. Pripremili su robustan i brz paket koji je ubrzo prepoznat kao najbolji u prvenstvu i sretan sam što to sad možemo potvrditi i službenim naslovima prvaka! Čestitke momčadi i Sébastienu. S nestrpljenjem očekujemo kad će provjerena i dokazana poboljšanja stići u naša električna vozila ZE najnovije generacije, na radost naših kupaca.”

 

Rezultat prve utrke za ePrix Londona, subota, 33 kruga

Vozač Država Ekipa Vrijeme
  1. Nicolas Prost Fra. Renault e.dams 53 m 56,653 s
  2. Bruno Senna Bra. Mahindra Racing + 5,244 s
  3. Jean-Eric Vergne Fra. DS Virgin Racing + 8,195 s
  4. Lucas di Grassi Bra. Abt Audi Sport + 8,914 s
  5. Sébastien Buemi Švi. Renault e.dams + 10,052 s
  6. António Félix da Costa Por. Aguri + 10,908 s
  7. Sam Bird V.B. Virgin + 10,986 s
  8. Jérôme d’Ambrosio Bel. Dragon Racing + 12,106 s
  9. Mike Conway V.B. Venturi + 12,456 s
10. Stéphane Sarrazin Fra Venturi + 15,918 s

Najbrži krug utrke: Nelson Piquet (29.), 1 m 25,783 s, prosječno 122,8 km/h

 

Rezultat druge utrke za ePrix Londona, nedjelja, 33 kruga

Vozač Država Ekipa Vrijeme
  1. Nicolas Prost Fra. Renault e.dams 56 m 32,648 s
  2. Daniel Abt Njem. Abt Audi Sport + 7,633 s
  3. Jérôme d’Ambrosio Bel. Dragon Racing + 22,524 s
  4. Loïc Duval Fra. Dragon Racing + 23,290 s
  5. Stéphane Sarrazin Fra. Venturi + 24,984 s
  6. Bruno Senna Bra. Mahindra Racing + 27,174 s
  7. Nick Heidfeld Njem. Mahindra Racing + 1 m 07,544 s
  8. Jean-Eric Vergne Fra. DS Virgin Racing + 1 m 08,002 s
  9. Nelson Piquet Jr. Bra. Nextev TCR + 1 m 14,270 s
10. Oliver Turvey V.B. Nextev TCR + 1 m 22,216 s
     Sébastien Buemi Švi. Renault e.dams – 17 krugova

Najbrži krug utrke: Sébastien Buemi (16.), 1 m 24,150 s, prosječno 125,1 km/h

 

Konačni poredak u prvenstvu vozača

Vozač Država Ekipa Bodovi
  1. Sébastien Buemi Švi. Renault e.dams 155
  2. Lucas di Grassi Bra. Abt Audi Sport 153
  3. Nicolas Prost Fra. Renault e.dams 115
  4. Sam Bird V.B. DS Virgin Racing 88
  5. Jérôme d’Ambrosio Bel. Dragon Racing 83
  6. Stéphane Sarrazin Fra. Venturi 70
  7. Daniel Abt Njem. Abt Audi Sport 68
  8. Loïc Duval Fra. Dragon Racing 60
  9. Jean-Eric Vergne Fra. DS Virgin Racing 56
10. Nick Heidfeld Njem. Mahindra Racing 53

 

Konačni poredak u prvenstvu momčadi

Ekipa Bodovi
1. Renault e.dams 270
2. Abt Audi Sport 221
3. DS Virgin Racing 144
4. Dragon Racing 143
5. Mahindra Racing 105
6. Venturi 77
7. Andretti 49
8. Aguri 32
9. Nextev TCR 19

 

RASPORED UTRKA PRVENSTVA FORMULE E U SEZONI 2016. – 2017.:

1 9. listopada 2016. * Hong Kong, Kina
2 12. studenoga 2016. * Marakeš, Maroko
7. siječnja 2017. ** Forum o električnoj mobilnosti, Las Vegas, SAD
3 18. veljače 2017. Buenos Aires, Argentina
4 1. travnja 2017. Ciudad de Mexico, Meksiko
5 22. travnja 2017. lokacija još nije objavljena
6 13. svibnja 2017. Monako
7 20. svibnja 2017. Pariz, Francuska
8 10. lipnja 2017. Berlin, Njemačka
9 24. lipnja 2017. lokacija još nije objavljena
10 1. srpnja 2017. * Bruxelles, Belgija
11. + 12. 15. i 16. srpnja 2017. * Montreal, Kanada (dvije utrke)
13. + 14. 29. i 30. srpnja 2017. *** New York, SAD (dvije utrke)

* četiri nove lokacije, homologacija staze još nije obavljena
** poseban događaj
*** nova lokacija, nedostaju još homologacija staze i konačno odobrenje vlasti

Vaše mišljenje nam je važno. Jest li već ocjenili naše novosti?


1 Zvjezdica2 Zvjezdice3 Zvjezdice4 Zvjezdice5 Zvjezdica (1 ocjena, prosječno: 5.00 out of 5)
Loading...